نسخه چاپی

وزیر دادگستری مصر استعفا كرد

وزیر دادگستری مصر پس از بیان اظهاراتی جنجالی كه با واكنش‌های گسترده همراه شد، از سمتش استعفا كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس،‌ نخست‌وزیر مصر روز دوشنبه اعلام کرد «محفوظ صابر» وزیر دادگستری این کشور روز دوشنبه استعفای خود را تقدیم کابینه کرد.

طبق گزارش روزنامه «اهرام»، «محفوظ صابر» روز یکشنبه در یک برنامه زنده تلویزیونی اظهاراتی مطرح کرده بود که از منظر عموم «نژادپرستانه» خوانده شد و به جنجال‌های گسترده در شبکه‌های اجتماعی منجر شد.

وی در گفت‌وگو با کانال تلویزیون 10 مصر گفته بود: «پسرهای آشغال‌جمع‌کن‌ها نباید قاضی شوند.»

صابر در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا از نظر وی فرزند یک مأمور پیک بهداشت را نباید به عنوان قاضی منصوب کرد گفت: «ضمن احترام به کسانی که شغلشان جمع کردن آشغال است، اما قاضی باید متعلق به طبقه اجتماعی‌ای متناسب با این شغل باشد.»

وزیر دادگستری مصر به تمجید از پدرانی با این شغل پرداخت که فرزندانی با مدارک حقوق تحویل جامعه می‌دهند اما در ادامه گفت فرزند چنین پدری در صورت رسیدن به شغل قضاوت «افسرده» خواهد شد و «قادر به ماندن در این سمت نخواهد بود.»

این اظهارت وی با واکنش‌ها و انتقادات گسترده در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد. محمد البرادعی، مدیر کل اسبق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «هنگامی که مفهوم عدالت از کشوری رخت برببندد، چیزی باقی نخواهد ماند.»

۱۳۹۴/۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...