نسخه چاپی

پروازهای خارجی با هواپیماهای جدید

در شرایطی كه از ما‌ه‌ها قبل وزارت راه سیاست خود در پروازهای بین المللی را بر حضور پرقدرت ایرلاین‌های داخلی استوار كرده، محدودیت‌های ناوگان هوایی كشور این ظرفیت بسیار بزرگ را در اختیار ایرلاین‌های خارجی قرار داده، ظرفیتی كه با ورود ناوگان جدید حداقل بخشی از آن پس گرفته می‌شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، با فرو ریختن بخشی از دیوار قطور تحریم‌ها و به دنبال ماه‌ها مذاکره و پیگیری از ابتدای هفته جاری ناوگان هوایی ایران با 9 فروند ایرباس جدید روزهایی جدید را آغاز کرد.

ایرباس‌هایی که هرچند مانند تمام قراردادهای سال‌های گذشته دست دوم هستند اما با عمری کمتر از 15 سال قطعا گزینه‌هایی قابل اعتماد تر از ناوگان روسی سال‌های پیش را در فضای هوایی ایران به وجود می‌اورند.

این هواپیماهای جدید که هشت فروند از آن ایرباس340 است توان حمل سوخت برای پروازی با زمان بیش از 15 ساعت را دارند و این موضوع باعث شده رییس سازمان هواپیمایی کشوری نیز اعلام کند قرار است از آن‌ها برای سفرهای بین المللی استفاده شود.

این گمانه زنی‌ها حالا با صحبت‌های مدیرکل فرودگاه امام خمینی تکمیل شده و به نظر تا ماه‌ آینده که مجوز پرواز هواپیماهای جدید صادر شود می‌توان از آن‌ها برای تغییر جدی در وضعیت ایرلاین‌های ایرانی در سفرهای منطقه‌ای بهره برد.

چلندری در این رابه گفته که هواپیمایی ماهان از آینده نزدیک چند مسیر پر تردد تهران - منامه(بحرین) و تهران – مسکو را از دو ایرلاین خارجی تحویل گرفته و خود مسولیت آن را بر عهده می‌گیرد.

همچنین سه خط پروازی جدید مسیرهای تهران- سن‌پترزبورگ، تهران – سوچی و تهران – آتن نیز از سوی این ایرلاین آغاز به کار کرده و در جریان برنامه‌های پروازی کشور قرار می‌گیرد.

هرچند در این اظهارات سخنی از ایرباس‌های جدید مطرح نشده اما قطعا اضافه شدن شش مسیر پروازی جدید به برنامه‌های شرکت‌های هواپیمایی داخلی آنهم در بازه زمانی کمتر از چند ماه نشان از ایجاد امکانی جدید در ناوگان هوایی کشور دارد که احتمالا رد پای ایرباس‌های جدید در آن قابل تصور است.

این در حالی است که وزیر راه در طول ماه‌های گذشته بارها از تضعیف بنیادهای تحریمی علیه ایران سخن گفته و از تداوم مذاکرات مستقیم با غول‌های هوایی خبر داده است. جایگاه قابل اتکای ایران به عنوان یکی از ایمن‌ترین کشورهای خاورمیانه باعث شده طرف‌های خارجی نسبت به افزایش تبادلات تجاری خود با ایران بسیار خوشبین باشند و ایجاد اختلال در تحریم های طولانی مدت هواپیمایی می‌تواند گامی محکم در این راستا به شمار آید.

۱۳۹۴/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...