نسخه چاپی

پایان روز نخست مذاكرات معاونان ظریف و موگرینی‎

دور تازه مذاكرات هسته‌ای ایران و 1+5 كه صبح روز سه‌شنبه به وقت محلی با گفت‌وگوهای معاونان ظریف و موگرینی آغاز شده بود در روز نخست پایان یافت و امروز چهارشنبه ادامه می‌یابد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا،سیدعباس عراقچی و مجید تخت روانچی بامداد روز سه‌شنبه برای ادامه مذاکرات در چارچوب نگارش متن توافق جامع هسته‌ای به تیم کارشناسان کشورمان که از نیویورک به وین رفته‌اند، پیوستند.

این دور از مذاکرات معاونان وزیر خارجه ایران و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده 1+5 از روز چهارشنبه تا جمعه ادامه دارد و به گفته سید عباس عراقچی قرار است معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا روز پنجشنبه ملاقات دو جانبه‌ای با یکدیگر داشته باشند و یک قرار ملاقات هم با هیات چینی در همان روز برگزار می شود.

معاون وزیر خارجه ایران نیز از دیدار دو جانبه با هیات روسیه خبر داد، گفت: با کشورهای اروپایی هم به صورت یک‌جا یا جداگانه دیدار می‌کنیم.

در مذاکرات روز سه شنبه همزمان مذاکرات هیات های کارشناسی در دو نوبت صبح و عصر انجام شد و روز چهارشنبه نیز به همین ترتیب ادامه می یابد.

بر اساس اعلام مقامات مذاکره کننده کشورمان انتظار است در صورت پیشرفت قابل توجه در نگارش پیش‌نویس توافق در دور بعدی مذاکرات با حضور وزیران خارجه ایران و 1+5 پیش‌نویس توافق مورد بررسی قرار گیرد.

هلگا اشمید، معاون فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی دو مذاکره قبلی در وین و نیویورک طرف مذاکره‌کننده با ایران از سوی 1+5 بوده است.

قرار است در این دور از مذاکرات در وین در پایان، نشستی عمومی با حضور معاونان وزیران خارجه 1+5 و ایران برای جمع‌بندی مذاکرات و نتایج به دست آمده برگزار شود.

۱۳۹۴/۲/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...