نسخه چاپی

عرضه قلیان در مشهد ممنوع شد

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار مشهد از ممنوعیت عرضه قلیان در مشهد خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، عبدالله ارجاعی امروز 22 اردیبشهت ماه در نشست خبری کارگروه سلامت و امنیت غذایی با موضوع ممنوعیت عرضه قلیان که در شهرک دانش و سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: موضوع مبارزه با قلیان در چهار سطح در دستور کار قرار گرفت، این امر در برنامه یک ساله بررسی شد و در این راستا آخرین مهلت واحدهای عرضه قلیان یا چایخانه‌های سنتی غیر مجاز در سطح شهرستان 15 خرداد ماه خواهد بود.

وی ادامه داد: با هرگونه تبلیغ، تشویق و گسترش مصرف دخانیات برخورد خواهد شد و در این راستا طرحی که از حدود یک سال پیش در دست بررسی بود، در کارگروه بهداشت از امروز به صورت رسمی در مشهد اجرا خواهد شد.

وی افزود: در راستای ممنوعیت عرضه قلیان دستگاه‌های زیادی مانند نیروی انتظامی به خصوص پلیس اماکن،‌ دانشگاه علوم پزشکی، دادستانی، صدا و سیما، شهرداری و … نقش داشته‌اند.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار مشهد تصریح کرد: از بین موضوعات قابل طرح و بررسی مواردی در اولویت هستند که تاثیر بیشتری بر عرصه و زندگی مردم به شهروندان داشته باشند.

ارجاعی با بیان اینکه در چهار عرصه مشخص شده وزن متغیرهای موجود در جامعه سنجیده می‌شود، گفت: میزان تاثیر متغیر بر بهداشت و سلامت انسان‌ها، اقتصاد مردم، فرهنگ، سلامت جسم و روان شهروندان از جمله چهار عرصه طرح شده است.

وی یادآور شد: مصرف دخانیات و مواد اعتیادآور بر سلامت جسم و روان شهروندان، فرهنگ عمومی و اقتصاد جامعه تاثیر مستقیمی دارد، متاسفانه امروز مخاطب این مراکز جوانان هستند و بیشترین ضرر و زیان را این قشر و نیروی فعال جامعه متحمل می‌شوند.

ارجاعی افزود: هماهنگی‌ها و اخطارهای لازم در این زمینه داده شده و حتی حدود 6 ماه پیش در نشستی با متصدیان واحدهای عرضه قلیان موارد لازم ارائه شد.

وی با بیان اینکه ممنوعیت استفاده از قلیان در اماکن عمومی، ‌هتل‌آپارتمان‌ها و میهمان‌پذیرها نیز اعمال خواهد شد، گفت: صاحبان هتل‌آپارتمان‌ها و میهمان‌پذیرها تا اول خرداد ماه سال جاری فرصت دارند تا تمام مکان‌هایی که در فضای عمومی هتل در آن‌ها قلیان عرضه می‌شود، را جمع‌آوری کنند، در غیر این صورت با مجموعه هتل برخورد خواهد شد؛ این مکان‌ها تنها اجازه دارند فضایی خاص بدون امکانات رفاهی برای مصرف سیگار در نظر بگیرند.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار مشهد عنوان کرد: ممنوعیت عرضه قلیان از اول خرداد سال جاری در پارک و فضاهای سبز مشهد اجرا خواهد شد که مدیریت آن برعهده شهرداری بوده و در این راستا مدیران پارک‌های سطح شهر موظف شده‌اند که در صورت استفاده مردم از ادوات قلیان، در قالب امر به معروف و نهی از منکر تذکر دهند.

ارجاعی با اشاره به اینکه حدود 70 واحد عرضه ادوات قلیان در سطح شهر وجود دارد، اظهار کرد: در روزهای آینده طی جلسه‌ای برای تمام واحدهایی که اقدام به فروش ذغال، تنباکو و قلیان می‌کنند، فرصت و مشوقی جهت تغییر شغل قرار داده می‌شود و در صورتی از فرصت لازم استفاده نکنند، در چارچوب قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

۱۳۹۴/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...