نسخه چاپی

تسلیحات روسیه به بندر «ام القصر» عراق رسید

رسانه های عراقی با انتشار گزارشی از رسیدن تسلیحات روسی به بندر «ام القصر» خبر دادند.

به گزارش نما به نقل از مهر، پایگاه خبری المسله از دریافت تسلیحات روسی پیشرفته توسط دولت عراق خبر داد و نوشت: تعداد قابل توجهی از تسلیحات سنگین روسی وارد عراق شد و قرار است هرچه سریع تر در اختیار ارتش عراق قرار گیرد. مقامات عراقی می گویند که این تسلیحات قرار بود در وقت معین و در دراز مدت در اختیار عراق قرار گیرد اما با پیگیری «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق، روند تسلیم این تسلیحات سرعت یافته است.

العبادی با تأکید بر مبارزه تروریسم و مقابله جدی با آن، از روسیه تقاضای تسریع دریافت تسلیحات سنگین و پیشرفته را داشته است.
در همین راستا، پایگاه خبری السومریه به نقل از «سعد الحدیثی» سخنگوی دفتر نخست وزیر عراق نیوز نوشت: «حیدر العبادی» بنا به دعوت رسمی روسیه از وی به مسکو سفر می ‌کند. الحدیثی گفت: عبادی در دیدار با مقامات رسمی روسیه درباره روابط دو جانبه و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی روسیه از عراق و همچنین تقویت نهادهای امنیتی و نظامی عراق بحث و تبادل نظر می‌کند.

الحدیثی به السومریه نیوز گفت: تهدیدات تروریسم موجود در عراق، تا حدی در روسیه نیز وجود دارد بنابراین این خطر مشترک نیازمند به همکاری و هماهنگی مشترک دارد.

۱۳۹۴/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...