نسخه چاپی

تهران مسئول هرگونه حادثه برای كشتی ایرانی است!

نماینده رئیس جمهور فراری یمن در سازمان ملل مدعی شد كه دولت تهران مسئول هرگونه حادثه برای كشتی ایرانی است.

به گزارش نما به نقل از فارس، نماینده رئیس جمهور فراری یمن در سازمان ملل طی نامه‌ای به شورای امنیت تاکید کرد که اگر ایران اجازه بازرسی به کشتی عازم به یمن را در ایست‌های بازرسی ندهد،‌ مسئولیت هرگونه حادثه احتمالی برای این کشتی در آب‌های سرزمینی یمن بر عهده تهران خواهد بود.

نماینده رئیس جمهور فراری یمن در نامه خود به شورای امنیت که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری رویترز قرار گرفته با این ادعا که دولت عبد ربه هادی منصور مخالفتی با محموله‌های کمک رسان ندارد ولی این کشتی‌ها پیش از ورود باید بازرسی شوند.

این نامه در شرایطی توسط افراد وابسته به رئیس جمهور فراری یمن صادر شده است که عبدربه هادی منصور با فرار به عربستان از دولت ریاض برای حمله همه جانبه به کشورش دعوت به عمل آورده است.

ایران هم روز چهارشنبه از اقدامات ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی که مانع انتقال محموله‌های امدادی به یمن شده، به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد.

در بخشی از نامه‌ای که غلامعلی خوشرو نماینده ایران در سازمان ملل به شورای امنیت ارسال کرده و به رویت خبرگزاری رویترز رسیده، آمده است: «جمهوری اسلامی ایران با هر نحو ممکن تلاش کرده تا از آلام مردم یمن که تحت تأثیر (جنگ) هستند، بکاهد. این تلاش‌ها عمدتا با ممانعت نیروهای ائتلاف مواجه شده است.»

در ادامه این نامه آمده است: «تخریب زیرساخت ترابری در یمن توسط نیروهای ائتلاف،‌قطعا به شدت بر تحویل کمک‌های بشردوستانه، اثر منفی گذاشته است.»

وی همچنین تصریح کرده است «کسانی که قوانین بین‌المللی، از جمله قوانین انسانی بین‌المللی را نقض کرده‌اند، باید در برابر اقداماتشان پاسخگو باشند و نباید جایی برای مصونیت وجود داشته باشد.»

ایران در حال حاضر یک کشتی حامل اقلام امدادی را به یمن اعزام کرده، اما عربستان اعلام کرده است که اجازه پهلو گرفتن به آن را نمی‌دهد. آمریکا هم که از حملات ریاض به یمن حمایت می‌کند، با وجود اذعان به صلح‌آمیز بودن مأموریت کشتی ایرانی، اعلام کرده این کشتی نباید به یمن برود.

عربستان پیش از این هم برای جلوگیری از انتقال محموله‌های امدادی، فرودگاه‌های یمن را بمباران کرده بود.

۱۳۹۴/۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...