نسخه چاپی

شهرداری ها باید برای مدیریت مصرف آب ورود پیدا كنند

استاندار قزوین گفت: شهرداری ها باید برای مدیریت مصرف آب ورود پیدا كنند و با سایر دستگاه های مسوول در این زمینه تعامل و همكاری كنند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، مرتضی روزبه روز یکشنبه در نشست اتاق فکر آب استان قزوین افزود: مدیریت مصرف منابع آب محدود به یک بخش یا یک دستگاه نیست و همه حوزه ها را دربرمی گیرد.

وی ادامه داد: مدیریت مصرف، میزان استفاده از آب در بوستان ها و فضاهای سبز و معابر، واحدهای صنعتی و کشاورزی تا آبیاری یک باغچه در یک منزل مسکونی را نیز در برمی گیرد.

استاندار قزوین بر آموزش به ماموران آبیاری بوستان ها و فضای سبز معابر و خیابان ها توسط شهرداری ها تاکید کرد و گفت: نمی توان از مدیریت منابع آب و صرفه جویی سخن بگوییم ولی شاهد هدررفت آب و استفاده نامناسب آن در سطح شهرها باشیم.

روزبه با بیان اینکه باید در ضوابط مربوط به پایان کار ساختمان ها از سوی شهرداری ها تجدید نظر شود، افزود: در این ضوابط موارد مختلفی مورد تاکید و توجه قرار گرفته ولی در آن به موضوع آب و چگونگی آبیاری فضای سبز درنظر گرفته شده برای ساختمان توجهی نشده است.

این مسوول با بیان اینکه در حوزه آب باید از کلی گویی پرهیزی کرده و دست به اقدامات اساسی و کلیدی بزنیم، گفت: بکار گیری از قوه قهریه و انجام برخی طرح ها مانند نصب کنتورهای هوشمند برروی چاه ها برخی موارد لازم و مفید است اما ما را به نتیجه مورد نظر نمی رساند.

استاندار قزوین، فرهنگ سازی در مصرف صحیح آب را موضوعی مهم خواند و افزود: البته در این زمینه باید به جای پخش فیلم ها و نکات هشداری تکراری دست به کارهای نو و تاثیرگذار تر زد و به عنوان نمونه دستگاه ها یا سازمان هایی که مصرف نامناسبی دارند را به مردم معرفی کرد.

روزبه با بیان اینکه اگر مردم مصرف مناسب آب را توسط مسوولان و دستگاه های دولتی شاهد باشند دیگر نیازی به تبلیغات برای مصرف درست نیست، اظهار کرد: نمی توانیم مدام از صرفه جویی و لزوم مصرف مناسب آب صحبت کنیم اما خودمان این موضوع را در ادارات و دستگاه های خود و شهرداری ها مورد رعایت قرار ندهیم.

وی در ادامه خواستار عملیاتی شدن مصوبات و تصمیمات اتاق فکر آب و طرح های مربوط به این بخش شد و گفت: باید خروجی لازم را از برگزاری مستمر این گونه جلسات شاهد باشیم و حرف ها را به عمل تبدیل کنیم.

استاندار قزوین همچنین با اشاره به برگزاری نشست های جداگانه طی سال گذشته و امسال میان مسوولان استان با رییس مجلس، وزیر نیرو و معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، گفت: باید اجرای مصوبات این نشست ها با قوت مورد پیگیری قرار بگیرد.

این مسوول با بیان اینکه در قانون بودجه 94 توجه مناسبی به بخش آب صورت گرفته و روش های تامین منابع آبی مربوط به طرح های این بخش نیز در آن قید شده است، افزود: مدیران دستگاه های مربوطه باید پیگیری های لازم را به منظور تعیین سهمیه استان از منابع مالی پیش بینی شده برای اجرای طرح های مرتبط با حوزه آب داشته باشند.

روزبه اظهار کرد: تعیین سهمیه استان از منابع و اعتبارات ملی در سایر حوزه ها نیز با توجه به قانون بودجه در شورای برنامه ریزی نیز به مدیران تاکید شده است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار قزوین در ادامه از برگزاری دو نشست اتاق فکر آب استان در شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این جلسات مسایل و مشکلات این دو شرکت بررسی می شود.

وی یادآور شد: علاوه بر نشست اتاق فکر آب، جلسات تخصصی مربوط به بخش کشاورزی استان با هدف رسیدگی به مسایل و مشکلات این بخش نیز بطور مرتبط برگزار می شود.

۱۳۹۴/۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...