نسخه چاپی

تكمیل خطوط شش و هفت مترو اولویت اول سال آینده است

عکس خبري -تکميل خطوط شش و هفت مترو اولويت اول سال آينده است

رئیس كمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: مدیریت شهری مثل واحدهای دولتی نیست كه فقط منابعی را از دولت بگیرد و خرج كند. شهرداری تهران باید درآمدهایش را از سطح شهر جذب و كسب كند.

به گزارش نما، سیدجعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره اراده موجود برای تحقق سهم سی و شش درصدی بخش حمل و نقل عمومی از بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران، گفت: هرآنچه که ما مصوب می‌کنیم برای ثبت شدن روی کاغذ نیست بلکه برای اجرایی شدن به تصویب می‌رسد؛ بنابراین ما اول بودجه مربوط به حمل و نقل عمومی را به تصویب می‌رسانیم و بعد برای اجرایی شدن آن مصوبه نظارت‌ها را اعمال می‌کنیم.
وی در واکنش به اینکه آنچه که سال گذشته به تصویب رسید هم با هدف اجرایی شدن بود اظهار کرد: این به خاطر آن است که امکان دارد بودجه شهرداری به طور کامل جذب نشود. یعنی شرایطی شکل بگیرد که شهرداری به درآمدهای لازم دست پیدا نکند. مدیریت شهری مثل واحدهای دولتی نیست که فقط منابعی را از دولت بگیرد و خرج کند. شهرداری تهران باید درآمدهایش را از سطح شهر جذب و کسب کند. حالا اگر شرایط اقتصادی طوری بود که شهرداری نتوانست به آن درآمد مورد انتظار برسد در این صورت به اندازه آن پولی که در اختیار دارد می‌تواند خرج کند. این نقطه تمایز و تفاوت شهرداری‌ها با واحدهای دولتی است.

تشکری هاشمی در پاسخ به اینکه تحقق شعار مدیریت شهری ششم درمورد توسعه حمل و نقل عمومی از طریق چه سازوکارهایی دنبال می‌شود گفت: منابع داخلی شهرداری، مشارکت بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌های دولتی سه راهکاری است که ما برای توسعه حمل و نقل عمومی به آن‌ها اتکا داریم. ما هر سه مورد را هم به طور همزمان دنبال می‌کنیم.

این عضو شورای شهر تهران درباره اینکه توسعه خطوط مترو در سال آینده در چه بخش‌هایی پی گرفته خواهد شد بیان کرد: تکمیل خط ۶ و ۷ اولویت درجه یک ما در برنامه‌های مربوط به توسعه مترو است. درصورتی که منابع لازم تامین شود سایر خطوطی که توسعه جدید داشته اند یا احداث خط‌های جدید هم در دستور کار قرار خواهد گرفت. اما اولویت اول ما در بخش مترو تکمیل خطوط ۶ و ۷ خواهد بود.
منبع: میزان

۱۴۰۰/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...