نسخه چاپی

نظر بادامچیان درباره استانی شدن انتخابات مجلس

نایب‌ رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: نمایندگان مجلس دهم باید توانمند، سطح بالا، تحول‌آور و تحول‌شناس باشند تا بتوانند آرمان‌های انقلاب را در حد تكامل اجرا و بر خط اصیل ارزشی و اسلامی انقلابی حركت كنند.

به گزارش نما به نقل از فارس، صبح امروز نشست خبری حزب موتلفه اسلامی استان اصفهان با حضور اسدالله بادامچیان نایب‌ رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری و اصحاب رسانه در اصفهان برگزار و این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه به سؤالات مطرح شده خبرنگاران به اختصار پاسخ داد.

اسدالله بادامچیان در ابتدای صحبت‌های خود به راهبردهای انتخاباتی آتی پرداخت و در تشریح رویکردهای تشکل‌های انتخابات اظهار کرد: امسال دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را در پیش داریم که طبیعی است در مجلس خبرگان رهبری با توجه به صحبت‌های ولایت امر که ستون انقلاب اسلامی است، تمامی جناح‌ها با حساسیت بیشتری وارد می‌شوند.

وی افزود: استکبار جهانی نیز نسبت به ولایت فقیه در ایران حساس است چرا که بسیاری از آسیب‌های وارده به خود را از ناحیه رهبری می‌داند و در این زمینه به دنبال اجرایی کردن برنامه‌های خود است که همین امر انتخابات را جدی و پرماجرا جلوه می‌دهد.

نایب‌ رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: حزب مؤتلفه اسلامی درصدد است که در انتخابات خبرگان رهبری تمامی نیروهای ارزش‌گرا و اصول‌گرا را دور هم جمع کرده و با محوریت جامعتین مجلس خبرگان رهبری را طبق خواست امام (ره) پیش ببرد.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس دهم و گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی گفت: با وجود تمامی مشکلاتی که در این سه دهه وجود داشته اما اکنون جمهوری اسلامی ایران توانسته به عنوان یک قدرت بزرگ مطرح شود به نحوی که مذاکرات 1+5 یک طرف و اقتدار ایران طرف دیگر قرار دارد.

بادامچیان با اشاره به اینکه کشور ایران زیر بار حرف زور نمی‌رود، بیان کرد: این اقتدار ایران اسلامی برای آحاد ملت دارای اهمیت است، زیرا در خط امام و ولایت رهبری است.

وی اضافه کرد: اکنون پس از گذشت سه دهه باید تحول عظیمی در انتخابات داشته باشیم چرا که هر آنچه که از خوب، بد، نقص و کمال رخ می‌دهد مربوط به ملت است و در این زمینه باید به نقطه آرمانی و کمال پیش رفت تا مشکلات حل شود.

* نمایندگان مجلس دهم باید توانمند، سطح بالا، تحول‌آور و تحول‌شناس باشند

نایب‌ رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی به عنوان قانون‌گذار، ناظر و تعیین‌کننده رای ملت نقش عظیمی برای تحقق رفع مشکلات و نقطه آرمانی بر عهده دارد، یادآور شد: نمایندگان مجلس دهم باید توانمند، سطح بالا، تحول‌آور و تحول‌شناس باشند، تا بتوانند آرمان‌های انقلاب را در حد تکامل اجرا و بر خط اصیل ارزشی و اسلامی انقلابی حرکت کنند.

وی تاکید کرد: با خطوط انحرافی، التقاطی، غرب‌زده و چپ‌زده نمی‌توان حرکت کرد بلکه مجلس دهم باید انسان‌های قوی و تحول‌آفرین را روی کار آورد ضمن اینکه حق رای مربوط به مردم است.

بادامچیان در پاسخ به اینکه در خصوص انتخاب نمایندگان در اصفهان به جمع‌بندی خاصی رسیده‌اید یا خیر، اظهار کرد: درحال حاضر در حال بحث و گفت‌وگو هستیم که از طریق دفتر حزب مؤتلفه اسلامی و نیز دفتر پیروان خط رهبری و سایر دفاتر گزینه‌های مناسبی را برای اصفهان معرفی کنیم.

* نگاه به نسل جوان نگاه ارزش اسلامی، وظیفه‌ای و تکلیفی است

وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگر یک خبرنگار در مورد جذب جوانان و حضور در انتخابات آتی افزود: گاهی اسم جوان را به عنوان شعار سیاسی انتخاب می‌کنیم و گاهی به عنوان ابزار سیاسی که در بین این دو نگاه، نگاه سومی هم وجود دارد که به جوانان باید به دید ارزشی نگاه کرد، چرا که سرمایه اصلی یک کشور هستند و نسل جوان در ترکیب سنی مهم و نقش اساسی دارند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه تصریح کرد: در اسلام از نسل جوان به عنوان وارث یاد می‌شود و در همین راستا باید عرصه را برای این جوانان که آینده‌ساز باز گذاشته و نگاه به نسل جوان از دید این حزب یک نگاه ابزاری نیست و بلکه نگاه به عنوان ارزش اسلامی و وظیفه ای و تکلیفی است.

وی اضافه کرد: نقش جوان در استکبار سیاه این است که سعی می‌کند جوان را در انحصار غرب در بیاورد و در بین کمونیست‌ها نیز جوانان جایگاه ندارند و از آنها در راه مقاصد کمونیستی استفاده می‌شود، اما اسلام برای نسل جوان این تفکیک نسل‌ها را قائل شده است و این گسستگی نسل‌ها را نمی‌خواهد بلکه پیوند بین نسل ها را در دستور کار خود دارد.

* گروه‌های التقاطی در پی نفوذ به انتخابات آتی اصفهان هستند

بادامچیان با بیان اینکه بیش از 50 درصد از اعضای حزب مؤتلفه در کشور زیر سن 40 سال دارد، بیان کرد: حزب مؤتلفه اسلامی راه ارزش پیوند اسلامی و همراهی نسل‌های مجاهد و کوشا را سرلوحه خود قرار داده و از نسل جوان، میان‌سال، کهنسال و کودکان در 200 هسته کشوری خود بهره می‌برد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر انتظارات از استان اصفهان در انتخابات پیش‌رو گفت: اصفهان از در دوران صفویه نیز نقش مهمی در تمامی حوزه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی، هنری، سیاسی داشته دارد و این استان نیز در برخورد با گروه‌های التقاطی و انحرافی نقش بسیار مهمی دارد.

نایب‌ رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: به اندازه‌ای که اصفهانی‌ها زرنگ و خوش ذوق هستند به همان میزان انتظار فعالیت داریم چرا که گروه‌های التقاطی هم تلاش می‌کنند که از راه باطلشان استفاده کنند و از حزب مؤتلفه اسلامی در اصفهان انتظار رفع مشکلات انقلاب و شکوفا شدن از طریق حرب را داریم.

* رعایت چارچوب عزت، حکمت و مصلحت در مذاکرات هسته‌ای

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران و دیدگاه ایشان گفت: اصل مذاکره منفی نیست و اگر مذاکرات در جهت اینکه دشمن جسور شود و یا منجر به سازش و یا انجام معاملات باشد، باید تجدیدنظر کرد اما وقتی ضرورت مذاکرات برای حق باشد نتیجه مذاکرات مهم است و هیچ وقت این نگاه که اصلا نباید مذاکره کرد را قبول نداریم.

بادامچیان با اشاره به اینکه البته ما به مذاکرات خوش‌بین نیستیم، چرا که طرف مقابل پایبند به ارزش‌ها نیست، بیان کرد: نباید از عهدشکنی‌ها و از فریب‌ها غافل بمانیم و باید با رعایت هوشیاری و بصیرت و با رعایت چارچوب عزت، حکمت و مصلحت پیش می‌رویم.

وی در بخشی از صحبت‌های خود اضافه کرد: اولا در این مذاکرات ما به جهانیان ثابت کردیم که اهل مذاکره هستیم و حرفی برای گفتن داریم، دوما در مذاکرات بر طبق ارزش‌ها و قوانین بین‌المللی حرکت می‌کنیم و بر قوانین آژانس بین‌المللی پایبند و متعهد به مذاکرات هستیم.

نایب‌ رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: چنانکه این مذاکرات موجب از دست دادن منافع ملت شود آن وقت زیر بار نمی‌رویم.

وی ادامه داد: در این مذاکرات مشخص شد که آمریکایی‌ها زورگو هستند و غربی‌ها نیز با هم اختلاف نظر دارند اما نمی‌‌خواهند این دشمنی خود را نشان دهند.

*گزینه‌های روی میز آمریکا سه مورد بیشتر نبود

بادامچیان گفت: رئیس‌ جمهور آمریکا معتقد است که ایران می‌خواهد سلاح‌ هسته‌ای تولید کند در حالی که همین جمله خود ناشیگری اوباما را نشان داد و زمانی که می‌گفت تمامی گزینه‌ها روی میز است، سه گزینه بیشتر روی میز نداشت.

وی با اشاره به اینکه یکی از گزینه‌های روی میز آمریکا جنگ علیه ایران بود که عملا فایده‌ای نداشت، افزود: گزینه دوم رها کردن مذاکرات و افزایش تحریم‌ها بود که کشور ایران نشان داد تسلیم مذاکرات نمی‌شود و سومین گزینه نیز مذاکره بر سر دانش هسته‌ای است که در این میان نظر رهبر معظم انقلاب ملاک عمل در مذاکرات هسته‌ای است.

نایب‌ رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: در مذاکرات هسته‌ای مشخص شد که رئیس جمهور آمریکا یک نظر منطقی ندارد و این در حالی است که کشور ایران بدون داشتن هیچ بدهی و حتی با تحریم 120 میلیارد دلار خواستار نتیجه‌گیری مذاکرات است.

وی همچین اضافه کرد: البته در داخل کشور نیز پاره‌ای اختلاف‌ نظرها وجود دارد که باید نسبت به این اخلاف‌نظر ها آگاهی داشته و به یک نتیجه صحیحی در مورد مذاکرات هسته‌ای دست یابیم.

بادامچیان در ادامه صحبت‌های خود به در پاسخ به بحث استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: این مبحث در مجلس پنجم استانی شدن انتخابات آغاز و مطرح شد و در مجلس ششم با 120 رای تصویب شد که پس از زمانی که به شورای محترم نگهبان ارسال شد در آنجا رد شد و شورای نگهبان این طرح را مخالف موازین شرع و مغایر قانون اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در مجلس هفتم و هشتم این طرح مجددا مطرح شد، گفت: این طرح مجلس را از مردمی بودن ساقط می‌کند و مانند مجلس سنا می‌شود که عملا این طرح پایمال کردن حقوق مردم است.

نائب‌رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه احزاب در این بین سودی نمی‌برند و استانی شدن انتخابات به نفع‌ آنها نمی‌شود، بیان کرد: بطور مثال نهضت آزادی مجوز ندارد اما از سال 40 فعال است اما آرای مردم را نتوانسته جلب کند و حزب مؤتلفه نیز بیش از 50 سال است که کار می‌کند و اکنون فقط قویترین حزب در کشور است.

بادامچیان با بیان اینکه استانی شدن انتخابات نمایندگان مجلس آن را از مردمی بودن مجلس خارج می‌کند، اظهار کرد: وقتی نماینده در حوزه انتخابیه خود حضور دارد بالاخره برخی درخواست‌های مردم را انجام می‌دهد اما ممکن است که برخی از روستاهای کشور مغفول بماند.

وی افزود: برخی نمایندگان در این بین یک بار هم به روستا نرفته‌اند و اگر انتخابات استانی شود کسی که در یک شهرستان می‌خواهد رأی بیاورد باید در خود استان هم رأی بیاورد پس باید برای موفقیت در شهر بزرگی کار کند و به این ترتیب روستاها دچار محرومیت می‌شوند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه با بیان اینکه طرح استانی شدن انتخابات 22 نقطه منفی و هشت نقطه مثبت دارد، تصریح کرد: با وجود تمامی موارد مطرح شده در مورد استانی شدن انتخابات مجلس به نظر این طرح مفید واقع نمی‌شود.

وی در پایان گفت: نمایندگان مجلس یک کارشناس نیستند بلکه باید به خواست مردم عمل کند و این اقدام، نمایندگان ملت را از مردمی بودن خارج می‌کند.

۱۳۹۴/۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...