نسخه چاپی

به خاطر رئال قهرمانی ما شیرین تر است

سرمربی بارسلونا با وجود قهرمانی شاگردانش در رقابت‌های لیگ دسته اول اسپانیا، در صدد پنهان كردن نقاط ضعفی كه در فصل نخست مربیگری‌اش در این تیم داشت، برنیامد.

به گزارش نما، تیم فوتبال بارسلونا شب گذشته (یکشنبه) در خانه اتلتیکومادرید یک بر صفر به پیروزی دست یافت و ضمن کسب بیست‌وسومین عنوان قهرمانی‌اش در لالیگا، از روخی بلانکو که فصل گذشته در ورزشگاه نیوکمپ جشن قهرمانی لالیگا را برگزار کرد، انتقام گرفت.

با این حال لوئیس انریکه، سرمربی آبی‌واناری‌پوشان با فروتنی راجع به دستاورد بزرگی که تیمش در این فصل کسب کرده صحبت کرد و گفت که اکنون نمی‌خواهد از خودش در برابر انتقادات آن دسته از کسانی که وی را گزینه‌ای شایسته برای هدایت بارسا نمی‌دانستند، دفاع کند.

انریکه که تیمش در این فصل علاوه بر قهرمانی در لالیگا، به فینال جام حذفی اسپانیا و لیگ قهرمانان اروپا رسیده است و شانس کسب سه گانه قهرمانی دارد، در مرور فصلی که شاگردانش پشت سر گذاشتند گفت: ما فقط تلاش کردیم که بهترین بازی‌های خود را انجام دهیم و بهترین رقابت ممکن را داشته باشیم. هنوز دو جام دیگر هست که برای کسب آنها باید تلاش کنیم و بعد از آن ارزیابی خواهیم کرد که فصل‌مان خوب بوده است یا نه اما به هر حال قهرمانی لیگ در ما احساس رضایت فوق‌العاده‌ای ایجاد کرده است. رئال‌مادرید در تمام طول فصل جاری رقیب سطح بالایی برای ما بود و به همین دلیل طعم این قهرمانی شیرین‌تر می‌شود.

انریکه درباره برنامه تیمش برای برگزاری جشن قهرمانی لالیگا اظهار داشت: این به باشگاه بستگی دارد. ما جشن خواهیم گرفت و در سه چهار روز آینده استراحت خواهیم کرد تا همه روزهای خوبی داشته باشند اما بعد از آن تمرینات‌مان را برای فینال جام حذفی اسپانیا آغاز می‌کنیم. فینال جام حذفی همیشه خاص است و این بار خاص‌تر، چون قرار است در نیوکمپ، زیباترین استادیوم دنیا برگزار شود. کسب دوگانه قهرمانی در اسپانیا بسیار جالب خواهد بود.

سرمربی کاتالان‌ها درباره شروع چرخه‌ موفقیت دیگری در بارسلونا عنوان کرد: نمی‌دانم. دوست دارم اینگونه باشد اما اول از همه ما باید با شایستگی جام‌هایی که باقیمانده است را کسب کنیم. دو بازی سرنوشت‌ساز دیگر داریم و در آنها باید نشان دهیم از تیم‌هایی که روبه‌روی ما قرار می‌گیرند بهتر هستیم.

انریکه در پاسخ به این سؤال که نقش خودش را در قهرمانی کاتالان‌ها چقدر می‌داند، تأکید کرد: این مسئولیت من نیست که قضاوت کنم. کارم را در بارسلونا 10 ماه پیش آغاز کردم، زمانی که تغییرات فراوانی در تیم ایجاد شده بود و بازیکنان یک فصل سخت و بدون جام را سپری کرده بودند. ما فقط تلاش کردیم که بهترین تیم ممکن باشیم. هنوز دو جام دیگر مانده است که باید برای کسب آنها هم تلاش کنیم اما با این حال جامی را که به باثبات‌ترین تیم فصل داده می‌شود، کسب کرده‌ایم.

سرمربی پیشین سلتاویگو درباره آینده خود در بارسلونا هم گفت: من اینجا ننشسته‌ام که از خودم دفاع کنم. اگر اوضاع برای ما بد پیش برود، منتقدان ما را سلاخی می‌کنند اما اگر اوضاع خوب یا متوسط هم باشد باز انتقاد می‌کنند. به هر حال این چیزها مرا نگران نمی‌کند.

۱۳۹۴/۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...