نسخه چاپی

تصادف مرگبار در اتوبان قم

رئیس مركز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشكی استان قم از كشته و مجروح شدن سه نفر بر اثر برخورد دو دستگاه خودرو در اتوبان قم – تهران خبر داد.

به گزارش نما، محمدرضا حسنی امروز در گفت‌و‌گو با فارس در قم با اشاره به حوادث روزهای اخیر قم، برخورد دو دستگاه خودروی ون و وانت را از جمله این حوادث برشمرد و بیان کرد: در این حادثه که در اتوبان قم – تهران روی داد دو نفر کشته و یک نفر مجروح شد.

وی افزود: در این حادثه دو آقای 35 و 40 ساله جان خود را از دست دادند و یک مجروح این حادثه که حال وی وخیم گزارش شده بود به مراکز درمانی منتقل شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم، به برخورد یک دستگاه خودرو با کوه اشاره کرد و ادامه داد: در این حادثه چهار نفر به شدت آسیب دیدند که توسط بالگرد اورژانس به مرکز درمانی شهید بهشتی منتقل شدند.

حسنی با اعلام اینکه 7 هزار و 223 تماس طی این مدت در اورژانس قم به ثبت رسیده است اظهار کرد: این تماس‌ها به انجام یک‌هزار و 188 ماموریت منجر شده که از این میزان ماموریت یک‌هزار و یک ماموریت شهری و 187 مورد نیز جاده‌ای بوده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم اضافه کرد: 386 مورد از ماموریت‌ها مربوط به حوادث ترافیکی بود که 324 مورد به ماموریت‌های شهری و 62 مورد به ماموریت‌های جاده‌ای اختصاص داشت.

حسنی به آمار مجروحان حوادث ترافیکی اشاره کرد و گفت: این حوادث 479 مجروح در پی داشته که 186 نفر به صورت سرپایی در محل درمان شده و 288 نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم ادامه داد: از مجموع ماموریت‌های صورت گرفته 229 مورد به موتورسیکلت‌سواران اختصاص داشت.

حسنی در خصوص مجروحان این حوادث گفت: در حوادث مربوط به موتورسیکلت سواران 276 نفر مجروح شدند که 127 نفر به صورت سرپایی درمان شده و 148 نفر نیز به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

وی به کشته شدگان حوادث ترافیکی اشاره کرد و افزود: در این حوادث پنج نفر جان خود را از دست دادند که یک نفر از کشته‌شدگان به حوادث موتورسواران مرتبط بود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم، همچنین فعالیت اورژانس هوایی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: بالگرد اورژانس قم از زمان افتتاح تا کنون 100 پرواز داشته و 220 مجروح با که وضعیت وخیمی داشته‌اند را به مراکز درمانی انتقال داده است.

حسنی ادامه داد: از 220 مجروح انتقالی 205 مورد مربوط به حوادث ترافیکی و 15 مورد مربوط به بیماری‌های قلبی، تنفسی و... بوده‌اند.

۱۳۹۴/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...