نسخه چاپی

ممنوعیت نصب دستگاه پوز در مدارس

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: هرگونه وجه نقد و كار گذاشتن دستگاه‌های پوز در مدارس را ممنوع خواهیم كرد و تلاش خواهیم كرد انجمن اولیا و مربیان به عنوان یك بخش غیردولتی، یك حساب داشته باشد.

به گزارش نما به نقل از فارس، گردهمایی آموزشی توجیهی رئیس‌ گروه‌های انجمن اولیا و مربیان ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور امروز با حضور سیدمحمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پروش و علی‌اصغر احمدی مشاور وزیر و مدیرکل انجمن اولیا و مربیان در باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در سخنانی اظهار داشت: همواره آموزش و پرورش با مشکل منابع روبه‌رو بوده است و این در حالیست که هیچکس انکار نمی‌کند که نقش آموزش و پرورش نقش بسیار سازنده و مهم است.

بطحایی با طرح این پرسش که چرا آموزش و پرورش به‌رغم اهمیت آموزه‌ها و اعتقادات دینی به تعلیم و تربیت، با مشکلات عدیده‌ای روبه‌روست، گفت: یقین دارم که اگر روش اداره آموزش و پروش را عوض نکنیم همین فهرست مشکلات را خواهیم خواند و این نهایت وضع سیستم آموزش و پرورش است که نتوانسته مشکلات خود را تغییر دهد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: بنابراین هیچ چاره‌ای نداریم با روش اداری خودمان، آموزش و پرورش را تغییر دهیم و اولین چالش بحث بحران منابع است و تا زمانی که به این بحران فائق نیاییم نمی‌توانیم پاسخ مثبتی به این درخواست‌ها بدهیم.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته به دلایل مختلفی در آموزش و پرورش بدون آنکه منابع اعتباری افزایش پیدا کند، هزینه‌ها افزایش دیافته است، به ویژه در نیروی انسانی چیزی حدود 99 درصد اعتبارات، هزینه‌های پرسنلی است و یک درصد برای سایر فعالیت‌ها می‌توانیم هزینه کنیم.

بطحایی تصریح کرد: بدون اینکه سهم اعتباری ما از دولت در سال 93 افزایش پیدا کند، این میزان به 10.2 درصد رسید و در سال 94، به 10.7 درصد رسید؛ این در حالی است که در 12 سال گذشته به 15 درصد رسیده بود.

وی ادامه داد: سهم آموزش و پرورش در سال 55، 30 درصد بوده است و نشان می‌دهد سهم آموزش و پرورش کاهش پیدا کرده است و این در حالی است که هزینه‌های پرسنلی ما به شدت افزایش پیدا کرده و از سال 88، سهمی پرسنلی ما از 95 به 99 درصد رسیده است.

* افزایش ۱۱۶ هزار نفر در آموزش و پرورش از سال ۸۸ تا ۹۲

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزبر آموزش و پرورش اضافه کرد: قدر مطلق نیروی انسانی نشان می‌دهد از سال 88 تا 92، 116 هزار نفر در آموزش و پرورش افزایش پیدا کرد اما کیفیت کاهش یافته و امروز در بحران منابع قرار داریم و باید به آن فائق آییم.

بطحایی با اشاره به سیاست‌های وزیر آموزش و پرورش افزود: از سال 92، وزیر آموزش و پرورش دو سیاست داشت که یک درآمد خودمان را افزایش دهیم و دوم اینکه هزینه‌ها را مدیریت کنیم و چیزی حدود 40 هزار نفر در سال 93، بازنشسته داشتیم و از مهر ماه 93 توانستیم 30 میلیارد تومان در ماه آزاد کنیم و این کاهش در بند و به ما اجازه داد به تدریج بخشی از حقوق و مزایای کارکنان را با شیب ملایم ترمیم کنیم.

وی بیان داشت: فرهنگ سازمانی ما در آموزش و پرورش، فرهنگ بسته است و اجازه مشارکت نمی‌دهیم و اجازه نمی‌دهیم کسی از دیوار تصمیم‌سازی وارد شود. در حالی که امروز حتی در بسته‌ترین حکومت‌ها این طور با آموزش و پرورششان برخورد نمی‌کنند.

* ستاد مدرسه را ساماندهی کرده‌ایم

به گزارش فارس، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش مشارکت در آموزش و پرورش گفت: نقش مشارکت در کشور ما تقریباً صفر است و مهمترین ابزار، انجمن اولیا و مربیان است که می‌توانیم از آن استفاده کنیم به شرط آنکه اول ما که در ستاد هستیم و سپس لایه‌های پایین مشارکت در تصمیم را بپذیریم.

بطحایی یادآور شد: آموزش و پرورش برای آنکه به رستگاری برسد هیچ راهی جز تغییر روش‌ها ندارد و باید به سمت NGOها برویم تا اولیا بتوانند در تصمیم‌گیری‌ها و امور مدرسه دخالت کنند.

وی با اشاره به ستاد مدارس خاطر نشان کرد: ستاد مدرسه را ساماندهی کرده‌ایم و چند روز آینده اطلاع‌رسانی می‌شود و هر مدرسه‌ای یک حساب خواهد داشت و یک بخش دولتی و یک بخش غیردولتی است.

* حساب مالی 105 هزار مدرسه، یکپارچه و به صورت متمرکز می‌شود

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: حساب مالی 105 هزار مدرسه، یکپارچه و به صورت متمرکز می‌شود و می‌توانیم از هفته آینده به صورت آنلاین آن را کنترل کنیم و هرگونه وجه نقد و کار گذاشتن دستگاه‌های پوز در مدارس را ممنوع خواهیم کرد و تلاش خواهیم کرد انجمن اولیا و مربیان به عنوان یک بخش غیردولتی یک حساب داشته باشد.

۱۳۹۴/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...