نسخه چاپی

«فاطما گل» ایرانی ساخته می شود؟

اوایل هفته قبل بود كه سینماژورنال برای نخستین بار خبر تولید نسخه ایرانیزه شده سریال ترك “فاطما گل” توسط سیدضیاءالدین دری را منتشر ساخت.

به گزارش نما به نقل از سینما ژورنال: اوایل هفته قبل بود که سینماژورنال برای نخستین بار خبر تولید نسخه ایرانیزه شده سریال ترک "فاطما گل” توسط سیدضیاءالدین دری را منتشر ساخت.

انتشار این خبر موجی را در رسانه ها ایجاد کرد که پاسخگوییهای پیاپی دری پیامد آن بود. پاسخگویی به رسانه هایی که اغلب درباره چرایی الگوبرداری از سریالی ماهواره ای می پرسیدند رفته رفته به انتقاد چند رسانه افراطی از دری کشیده شد.

خواسته مقامات سینمایی از سیدضیاءالدین دری برای تعلیق "فاطما گل” ایرانی

هرچند بیشتر از یک ماه بود که دری آرام و بی حاشیه مقدمات تولید "فاطما گل” ایرانی را پیش می برد اما انتشار خبر تولید این کار و نهایتا نیز نقدهای افراطی باعث شد برخی مقامات سینمایی به طور غیرمستقیم از سیدضیاءالدین دری بخواهند قید ساخت این پروژه را بزند.

شنیده ها حکایت از آن دارند که اواخر هفته گذشته جلسه مشترکی نیز میان یکی از مقامات سینمایی کشور و دری برگزار شده و این مقام سینمایی که این روزها بشدت برای اکران "قصه ها” تحت فشار است از این کارگردان خواسته فعلا قید ساخت "فاطما گل” ایرانی را بزند.

سیدضیاءالدین دری این تعلیق موقت را پذیرفته اما در روندی غیرقابل باور طرح دیگری که شاید به اندازه "فاطما گل” جذابیت داشته باشد را در دستور کار قرار داده است.

ساخت فیلم زندگی مرتضی پاشایی

طرح جدید عبارتست از ساخت درام زندگینامه ای مرتضی پاشایی پدیده عجیب و غریب موسیقی پاپ! دری در فیلم زندگی پاشایی مروری خواهد داشت بر اتفاقاتی که مرتضی پاشایی خواننده تازه درگذشته موسیقی پاپ در ماههای انتهایی عمر خود با وی روبرو بود.

دری که بیش از هر چیز به واسطه کارگردانی سریالهایی مانند "کلاه پهلوی” و "کیف انگلیسی” شناخته می شود فیلمنامه ابتدایی پروژه سینمایی مرتضی پاشایی را آماده کرده است و به زودی پیش تولید کار را آغاز خواهد کرد.

کسب رضایت پدر پاشایی برای تولید پروژه

این کارگردان و نویسنده مدتی قبل موافقت پدر این خواننده مرحوم برای ساخت فیلم زندگی وی را نیز دریافت کرده و قصد دارد تا اواسط تابستان کار را کلید بزند.

ناصر پاشایی پدر مرتضی موافقت کتبی خود برای تولید این فیلم را در اختیار کارگردان "کلاه پهلوی” قرار داده است و به وی قول داده است همکاری لازم برای تولید این پروژه را انجام خواهد داد.

مرور یک سال آخر زندگی مرتضی پاشایی

آخرین کار سینمایی دری "من و دبورا” بود که در میانه دهه هشتاد تولید شد و از آن به بعد درگیری این کارگردان با سریال سازی بود که باعث شد فرصت کار سینمایی پیدا نکند.

حالا حدودا یک دهه بعد از دوری از سینما دری تصمیم گرفته در تازه ترین فیلم خود یک سال انتهایی زندگی مرتضی پاشایی را دراماتیک کند.

دری منتظر است پروانه ساخت این پروژه را دریافت کرده و سپس به طور رسمی پیش تولید را آغاز کند.

ششمین تجربه کارگردانی دری

سیدضیاءالدین دری به جز "من و دبورا” چهار فیلم سینمایی دیگر با نامهای "صاعقه”، "سینما سینماست”، "لژیون” و "باد و شقایق” را نیز کارگردانی کرده است و پروژه سینمایی مرتضی پاشایی ششمین تجربه کارگردانی او در سینما خواهد بود.

خواننده ای که ناگاه به اوج رسید و ناباورانه رجعت کرد

مرتضی پاشایی متولد بیستم مرداد سال ۱۳۶۳ در آریا شهر تهران بود و در رشته گرافیک تحصیل کرده بود. وی از سن ۱۴ سالگی با نواختن گیتار موسیقی را شروع کرد و پس از مدتی در نواختن دو ساز گیتار و پیانو مهارت لازم را بدست آورد و به کارهای خوانندگی، تنظیم کنندگی و آهنگسازی مشغول شد.

پاشایی از سال ۱۳۸۹ با انتشار قطعه "یکی هست” به طور رسمی فعالیت هنری اش را آغاز کرد . این قطعه در زمان انتشار نگاه های بسیاری را به خود جلب کرد.

اولین آلبوم این خواننده نیز با نام "یکی هست” در پاییز ۱۳۹۲ به بازار آمد و به دنبال آن نیز آلبوم "گل بیتا” را منتشر کرد.مرتضی پاشایی آبان سال قبل و بعد از ماه ها ابتلا به سرطان درگذشت.

۱۳۹۴/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...