نسخه چاپی

سر و صدا كارایی انسان را پایین می‌آورد

رئیس كارگروه معتمد جامعه شنوایی شناسی ایران، گفت: سر و صدا بر اعصاب، سیستم عروقی و حتی كارایی انسان اثر می گذارد و آثار آن نسبت به میزان شدت صدا و زمان قرار گرفتن در معرض صدا متفاوت است.

به گزارش نما به نقل از فارس، فرزام جنابی رئیس کارگروه معتمد جامعه شنوایی‌شناسی ایران در افتتاحیه چهاردهمین کنگره شنوایی‌شناسی ایران گفت: توسعه صنعت و ماشینی شدن زندگی موجب شده است تا مردم در حالت عادی هم در معرض اصوات مزاحم و بیش از حد مجاز قرار گیرند و اکنون طبق بررسی‌ها، آلودگی صوتی سومین آلودگی در کشور محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: استفاده از محافظ‌های گوشی برای محافظت از سیستم شنوایی کافی نیست چرا که تمام استخوانهای بدن انسان گیرنده‌های صوت هستند و اصوات از این طریق وارد بدن انسان می‌شوند. به طور کلی سر و صدا بر اعصاب، سیستم عروقی و حتی کارایی انسان اثر می گذارد و آثار آن نسبت به میزان شدت صدا و زمان قرار گرفتن در معرض صدا متفاوت است.
جنابی تصریح کرد: با توجه به آلودگی صوتی در زندگی روزمره و محیط شغلی آمادگی ارائه مشاوره رایگان و آکادمیک به نهادها و سازمان‌های مختلف را داریم تا بتوانیم با ایجاد حداقل استاندارد برای مردم، زمینه قرار گرفتن در معرض آلودگی صوتی کمتر را برای آنها فراهم کنیم.

وی 3 راه کار برای جلوگیری از آلودگی صوتی را عنوان کرد و گفت: ابتدا بهتر است صدا را از منشاء آن کم کنیم، دوم محیط را طوری برنامه‌ریزی کنیم که بتوانیم از انتقال صدا به کل محیط جلوگیری کنیم و سوم اینکه به مردم آموزش‌های فرهنگی برای عدم انجام برخی رفتارها مانند بوق زدن را بدهیم.

۱۳۹۴/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...