نسخه چاپی

بازداشت ۱۵ نفر از پرسنل شهرداری حین تردد در منطقه 18

رئیس كمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از دستگیری 15 پرسنل شهرداری در منطقه 18 خبر داد و گفت: نباید اجازه دهیم این منطقه هم به مرتضی‌گرد دوم تبدیل شود.

به گزارش نما به نقل از آنا، رحمت‌الله حافظی در صحن علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه حریم تهران کمربند سبز پایتخت است، افزود: اما در کیلومتر ۱۵ بزرگراه فتح، شهرکی با نام «دانشور» با ۲۶۲۶ هکتار و ۱۰ هزار نفر جمعیت وجود دارد که بر اساس طرح جامع سال ۸۶ به عنوان حریم شهر تهران مشخص شد و بعد از مدتی جزو محدوده شهر تهران و در ناحیه ۶ منطقه ۱۸ قرار گرفت که کاربری کشاورزی داشت.

حافظی گفت: با این وجود با توجه به مصوبه سال ۸۸ هیات دولت مبنی بر تبدیل شهر قدس به شهرستان قدس، در حال حاضر شاهد بروز مشکلاتی در این منطقه هستیم چرا که دادستان شهر قدس و فرمانداری به استناد این مصوبه، نسبت به حضور شهرداری منطقه ۱۸ در این منطقه طرح دعاوی کرده و حاصل این دعوا ارائه مجوزهای ساخت و ساز توسط بخشداری شهرستان قدس است که اگر این مساله ادامه یابد، شاهد بروز فاجعه‌ای خواهیم بود.

حافظی با بیان اینکه روز گذشته ۱۵ نفر از پرسنل شهرداری منطقه ۱۸ به علت تردد در این منطقه بازداشت شده و با قرار وثیقه آزاد شدند، گفت: باید استانداری و وزارت کشور به این موضوع ورود کنند و اجازه ندهند که مرتضی گرد دومی ایجاد شود.

این عضو شورای چهارم با بیان اینکه تذکری به استاندار تهران و وزیر کشور دارم، گفت: تخصص وزیر کشور در حوزه جغرافیای سیاسی بوده و این در حالی است که فضای شهر تهران و حریم آن یکپارچه است و باید برای حل مشکلات تهران همچون آلودگی هوا، بیکاری، مشکلات آب و... به صورت یکپارچه برای آن نسخه‌ای در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه حریم تهران جدا از پایتخت نیست و باید برنامه‌ریزی دقیقی برای آن در نظر گرفته شود، گفت: با وجود ضرورت مدیریت یکپارچه، شاهد رفتارهای اداری خلاف این موضوع هستیم.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر با بیان اینکه براساس پیش‌بینی‌های انجام شده در سال ۱۴۰۴، ۲۰ درصد جمعیت شهری تنها در 6دهم درصد از مساحت کشور مستقر می‌شوند، افزود: این مساله با بخشی‌نگری حل نمی‌شود.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نیز در واکنش به سخنان حافظی گفت: این مساله بسیار مهم است چراکه این منطقه یک فضای سبز بوده و اگر خارج از حریم تهران دیده شود به مانند مرتضی گرد شاهد بروز اتفاقات ناگواری خواهیم بود.

۱۳۹۴/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...