نسخه چاپی

100 تن از اراذل و اوباش پایتخت به دام پلیس افتادند

جانشین رییس پلیس پایتخت از دستگیری بیش از 100 تن از اراذل و اوباش شرق و جنوب تهران در عملیات گسترده پلیس طی 24 ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، سردار قادر کریمی با حضور در مقر پلیس امنیت تهران بزرگ که اراذل و اوباش دستگیر شده را به آنجا منتقل کرده بودند، در جمع خبرنگاران گفت: شب گذشته طی عملیاتی در سطح سرکلانتری‌های پنج، شش و هفت پایتخت، 104 تن از اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه حوزه اجرای عملیات محدوده شرق و جنوب پایتخت را شامل می‌شود، گفت: این دومین مرحله از اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش در سال 94 بود و همانطور که به مردم قول دادیم، اجرای طرح‌های محله محور با تدبیر فرمانده نیروی انتظامی و فرمانده انتظامی پایتخت همچنان ادامه خواهد داشت.

جانشین رییس پلیس پایتخت ادامه داد: در جریان عملیات شب گذشته پلیس بیش از 60 تن از دستگیرشدگان را اراذل و اوباش سطح یک، دو و سه شامل می‌شوند و 40 تن دیگر از دستگیرشدگان نیز مزاحمین نوامیس هستند که اغلبشان از مقابل مدارس دخترانه دستگیر شدند و میانگین سنی‌شان کمتر از 20 سال است.

کریمی با اشاره به دستگیری اراذل و اوباش اظهار کرد: بین 60 تا 70 نفر از دستگیرشدگان سابقه‌دار بودند که با هماهنگی مقام قضایی بنا شده تا مجازات‌هایی با قدرت بازدارندگی بیشتر برای آنان اعمال شود.

وی درخصوص اقلام کشف شده از سوی این افراد به ایسنا گفت: از دستگیرشدگان چندین قبضه سلاح شکاری، مقادیر قابل توجهی موادمخدر و سلاح سرد کشف شده است.

به گفته جانشین رییس پلیس پایتخت در میان دستگیرشدگان برخی از افراد نیز به دلیل شکایت شهروندان دستگیر شده‌اند.

کریمی همچنین درباره اینکه این افراد چه جرایمی را مرتکب شده‌اند،گفت: ایجاد مزاحمت برای نوامیس، ایجاد رعب و وحشت، سلب امنیت شهروندان، تخریب مغازه و خانه، شرب خمر و... از جمله جرایمی است که این افراد مرتکب شده‌اند.

جانشین رییس پلیس پایتخت افزود: این افراد پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرمشان به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد که در آنجا تصمیماتی متناسب با جرم و سوابقشان گرفته خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در میان دستگیرشدگان که اغلبشان جوان بودند، افرادی دارای کمتر از 20 سال سن نیز به چشم می‌خورد.

۱۳۹۴/۲/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...