نسخه چاپی

۵ بانك بزرگ از امروز به بورس پیوستند

۵ بانك بزرگ كشور كه هفته گذشته بر سر حمایت از بازار سهام با وزیر اقتصاد به توافق رسیده بودند، كار خود را از امروز با بازارگردانی سبد دارایی‌های خود آغاز كردند.

به گزارش نما به نقل از فارس، بازار سهام در شرایطی که با قیمت‌های به شدت جذاب مواجه شده، بالاخره پس از یک هفته انتظار از امروز چهارشنبه حمایت تدریجی 5 بانک بزرگ کشور از این بازار را لمس کرد.

براساس این گزارش 5 بانک تجارت، ملت، رفاه، صادرات و ملی ایران به منظور مدیریت بر افزایش نقدشوندگی سهام شرکت‌های موجود در سبد دارایی‌های خود را از طریق هلدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری تابعه خود از امروز چهارشنبه در بورس تهران آغاز کردند.

بنابر اخبار دریافتی این اقدام از روز شنبه همزمان با افزایش یک درصدی دامنه نوسان قیمت سهام و به طور نامحدود ادامه خواهد یافت.

مکانیزم خرید سهام و پورتفو گردانی بانکها به این صورت خواهد بود که براساس میانگین قیمت پایانی درج شده در تابلوی معاملات (صفر تابلو) روزانه به اندازه یک ریال سهم‌های موجود از طریق این بانکها خریداری خواهد شد. منابع تخصیص یافته در این زمینه نامحدود اعلام شده و همچنان تا بهبود شرایط کلی بازار سرمایه ادامه خواهد یافت.

۱۳۹۴/۲/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...