نسخه چاپی

بزرگترین بدهكار بانكی كشور معرفی شد

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه دولت بزرگترین بدهكار بانكی است، گفت: در حال حاضر 30 درصد منابع بانكی در اختیار افرادی است كه قصد بازپرداخت آن را ندارند.

به گزارش نما به نقل از میزان، محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: در حال حاضر معوقات به چند دسته تقسیم می شود، اکنون بیشترین حجم معوقات بانکی مربوط به دولت است یا به عبارتی دیگر دولت بزرگترین بدهکار بانکی است.

وی ادامه داد: بخش دیگری از معوقات بانکی مربوط به حوادث غیرمترقبه و اتفاقات است که برف سنگین و یخ زدگی محصولات باغی و زیرساخت های استان های شمالی یا زلزله بم نمونه ای از این موارد است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چنین حوادثی محدودیت های خاص را به دنبال دارد و به عبارتی بدهی های بانکی را برای ارائه تسهیلات بیشتر، افزایش می دهد.

شوک هایی که بدهکاران بانکی را بدهکارتر کرد

وی گفت: بخش دیگری از بدهکاری و معوقات بانکی مربوط به شرکت های خصوصی و دولتی است که در شوک ارزی و تحریم ها و شرایط مختلف بدهکارتر شده اند.

پورابراهیمی تاکید کرد: باید به بخشی از بدهکاران بانکی کمک و مساعدت کرد تا از این وضعیت خارج شوند زیرا بدهی برخی از افراد به سیستم بانکی در راستای تولید و صنعت ایجاد شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: اما بدترین بدهکاران بانکی، افرادی هستند که وام را به نام تولید اخذ کرده اند اما در مسیر تولید آن را هزینه نکرده اند و از سوی دیگر قصد بازپرداخت وام های میلیاردی که اخذ کرده اند را ندارند.

۱۳۹۴/۳/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...