نسخه چاپی

آمادگی مركز تحقیقات استراتژیك برای همكاری‌های مطالعاتی و پژوهشی با چین

رئیس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام از آمادگی این مركز برای همكاری‌های مطالعاتی و پژوهشی با شركت هوآوی چین خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که به منظور شرکت در اولین اجلاس سازمان های غیردولتی و مطالعاتی کشورهای عضو «سیکا» و ملاقات با برخی از مقامات این کشور و همچنین بازدید از مراکز فعال در حوزه های مطالعاتی و پژوهشی به چین سفر کرده است، روز یکشنبه با حضور در هوآوی و مرکز تحقیقاتی و پژوهش وابسته، با مدیران و مسئولان ارشد این مجموعه دیدار و از بخش های مختلف بازدید کرد.

ولایتی در این برنامه از بخش ‌های مختلف و به ویژه فعالیت‌های پژوهشی و مطالعاتی بازدید و با گزارش مسئولان ارشد هوآوی در جریان روند اقدامات و آخرین پیشرفت‌های تکنولوژی و فناوری های اطلاعاتی قرار گرفت و با دستاوردهای آن آشنا شد.

وی در ادامه و در جلسه مشترک با مسئولان مربوطه که مهندس فروزش معاون مرکز تحقیقات، صفری سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در چین، سعید محمدی مشاور مرکز و تعدادی از فعالان اقتصادی مقیم نیز حضور داشتند ضمن ابراز خرسندی از این بازدید توجه به مباحث پژوهشی، مطالعات کاربردی و زیرساختی را در هواوی بسیار با اهمیت و قابل توجه دانست و افزود: زمینه‌های همکاری‌های علمی و پژوهشی ارزشمندی در بخش‌های مختلف مرکز و همچنین در دیگر مجموعه‌های علمی و پژوهشی ایران وجود دارد که می‌تواند در جهت گسترش همکاری‌ها مورد توجه و بهره برداری قرار گیرد و مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در این زمینه آمادگی برقراری ارتباط و تعاملات فیمابین را اعلام می‌کند.

در ادامه این بازدید مسئولان ارشد هواوی نیز علاقه مندی خود را برای همکاری در زمینه‌های مختلف ابراز کرده و گزارشی از اقدامات خود ارائه کردند.

ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به منظور شرکت در اولین اجلاس سالانه سازمان های غیردولتی و مطالعاتی کشورهای عضو «سیکا» با عنوان «تعامل و تدابیر اعتمادسازی در آسیا» که از روز دوشنبه (4 خرداد) به مدت دو روز در شهر پکن برگزار می‌شود به چین سفر کرده و علاوه بر سخنرانی در این اجلاس با برخی مقامات دیدار و از مراکز مطالعاتی و پژوهشی بازدید می‌کند.

حدود 200 نفر از اعضای دولت‌های عضو، سیاستمداران، مراکز غیر دولتی و پژوهشی، سفرای خارجی مقیم چین و همچنین کارشناسان بین المللی در این نشست دو روزه شرکت دارند.

۱۳۹۴/۳/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...