نسخه چاپی

آتن مقصد سفر اروپایی ظریف

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران كه در كویت بسر می برد، روز پنج شنبه ( فردا) در سفر به آتن با همتای یونانی خود دیدار و گفت و گو خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا،وزارت امور خارجه یونان روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای ضمن اعلام خبر سفر محمد جواد ظریف به آتن، نوشت:' نیکوس کوجی یا' وزیر امور خارجه یونان و محمد جواد ظریف در دیدار روز پنج شنبه خود درمورد مسایل مختلف مورد علاقه همچون نحوه توسعه روابط همه جانبه دو کشور، اوضاع منطقه و مسایل بین المللی بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

پس از انتخابات عمومی 25 بهمن سال گذشته و با روی کار آمدن دولت چپ گرا در یونان، دولتمردان این کشور در تلاش هستند که روابط خود با دیگر کشورها را گسترش دهند و توسعه روابط همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران برای یونان از اهمیت راهبردی برخوردار است.

سیاستمداران و صاحبنظران سیاسی و اقتصادی بر این باور هستند که برای پایان یافتن بحران مالی یونان، این کشور نیازمند توسعه روابط همه جانبه خود علاوه بر کشورهای اروپایی با دیگر کشورهای جهان نیز می باشد.

' اونگلوس پسیاس' اندیشمند و سیاستمدار یونانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به سفر وزیر امورخارجه کشورمان به آتن گفت: یونان درصورتی در حل بحران مالی خود موفق خواهد شد که بتواند روابط خود را با تمام کشورهای نقش آفرین همچون جمهوری اسلامی ایران، توسعه دهد.

پسیاس، وی توسعه روابط اقتصادی و سیاسی با جمهوری اسلامی ایران را یک گام مهم برای کشور یونان خواند و ابراز امیدواری کرد که دیدار وزیران خارجه دو کشور، زمینه را برای توسعه روابط همه جانبه آتن - تهران فراهم آورد.

این سیاستمداری یونانی،جمهوری اسلامی ایران را کشوری قدرتمند و نقش آفرین در منطقه و جهان قلمداد کرد و گفت: توسعه روابط سالم و درست با جمهوری اسلامی ایران بر اساس منافع دو کشور، می تواند زمینه را برای حل اختلافات منتطقه ای و حتی جهانی فراهم آورد.

محمد جواد ظریف به منظور شرکت در اجلاس سازمان همکاری اسلامی به کویت سفر کرده است.

۱۳۹۴/۳/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...