نسخه چاپی

اختصاص یارانه بنزین به اشتغال

سخنگوی دولت حذف سهمیه‌بندی بنزین را در جهت ایجاد اشتغال در كشور دانست و با بیان اینكه افزایش هر قیمتی با سیاست دولت متناقض است گفت: تلاش برای رفع تحریم‌ها نقطه قوت دولت است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در گفت وگوی ویژه خبری که شب گذشته از شبکه دوم سیما پخش شد، با اشاره به شعار سال گفت: فرجام این کار(همراهی دولت و مجلس نهم) بهتر از آغاز خواهد بود و این انتظار وجود دارد.

وی افزود: در رای اعتماد به وزاری پیشنهادی دولت، با وجود همراهی مجلس در ابراز اعتماد به اکثریت وزرا و در عین حال رای نیاوردن برخی وزرای پیشنهادی، می‌توان نماد همدلی و همزبانی را جست به شرط اینکه این همدلی را به معنای نادیده گرفتن هریک از قوا نگذاریم و مجلس حق دارد نسبت به وزرا اظهار نظر کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با بیان اینکه دولت در هر مورد به محض اینکه مجلس به وزیری عدم اعتماد خود را اعلام کرد با سعه صدر این امر را پذیرفت، تصریح کرد: پس از استیضاح یکی از وزار نیز چند وزیر معرفی شدند و مجلس به آنها رای نداد اما این امر موجب تکدر خاطر و لج‌بازی نشد و دولت نظر مجلس را پذیرفت.

وی ادامه داد: هدف مشترک دولت، مجلس تقویت نظام و خدمت به مردم و قانون فصل‌الخطاب است. در جایی همدلی به هم می‌خورد که یکی از طرفین حق بیش از قانون را مطالبه کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اضافه کرد: هیئت رییسه مجلس جلساتی بین خودشان برای مدیریت برخی رفتارها، سیاست‌های سنجیده‌ای را انتخاب می‌کردند و این امر در میان هیئت رییسه هم اکنون نیز وجود دارد.

نوبخت گفت: ممکن است فردی از مجموعه کارگزاران دولت تفکر خود را به زبان آورد اما تا زمانی که در این جایگاه حقوقی هستیم نباید این تفکرات را به زبان آوریم و رییس جمهوری بارها بر این امر تاکید کرده است.

به گفته وی، هدف مشترک دولت و مجلس، اعتلای نظام و خدمت به مردم و رضایت مردم است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور یادآور شد: بودجه ۹۵ و برنامه ششم را در همکاری دولت و مجلس نهم پیش رو داریم و تحولی در برنامه ششم از سوی دولت اتفاق خواهد افتاد.

نوبخت تاکید کرد: ما باید سریع تر از چیزهایی که انجام می‌دهیم نتایج آن را منعکس کنیم. پس از ابلاغ ۲۴ بند سیاست اقتصاد مقاومتی، ساز و کاری در دولت از سوی ریاست جمهوری به معاون اول و سپس به سازمان برنامه ریزی و بودجه ابلاغ شد. این سازمان موظف شد برنامه‌های هر دستگاه را بر اساس هر بند سیاست اقتصاد مقاومتی بگیرد و آن را اجرا کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اظهار داشت: با مراجعه به آخرین مصاحبه سخنگو با مطبوعات مشخص می‌شود که گزارش این فعالیت را ارائه کردم و آثار اجرای این سیاست در وزارتخانه‌های زیر مجموعه دیده می‌شود.

نوبخت خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی گزارش امید بخشی درباره تبدیل تراز منفی بین واردات و صادرات محصولات کشاورزی به مثبت و افزایش تولید را منتشر کرد. ما برای آن که بتوانیم تولیداتمان را بیشتر کنیم باید تلاش بیشتری داشته باشیم و ارائه لایحه رفع موانع تولید از جمله این اقدامات است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: در جلسه دو هفته پیش حداقل ۶ هزار میلیارد تومان از اعتبارات جاری کم و به اعتبارات عمرانی خواهیم افزود.

نوبخت ادامه داد: ما به دنبال کسب رشد اقتصادی ۸ درصد بودیم که ۴ درصد آن محقق شد و در عین حال وابستگی خود را به بودجه نفت کم کردیم.

وی درباره توجه دولت به مذاکرات هسته‌ای و تلاش برای رفع تحریم‌ها گفت: می‌توانیم خود را نسبت به ظلم بزرگی که به ملت ایران روا شده معطوف نکنیم؟ بی‌تفاوت باشیم؟ باید برای رفع تحریم‌ها تلاش کنیم و این نقطه قوت دولت است.

تلاش کردیم یارانه بنزین را حذف و به اشتغال اختصاص دهیم

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور یادآور شد: اگر ما در بودجه خود منابعی را مشروط بر مثبت بودن مذاکرات دیده‌ایم اعلام کنید؛ ما خود را در برای بدترین شرایط و ایجاد بهترین شرایط آماده کرده‌ایم.

نوبخت اعلام کرد: دولتی به دنبال مهار تورم و رضایت مردم بوده و افزایش هر قیمتی با سیاست ما متناقض است و مردم را می آزارد. گاه ما بین خوب و خوب تر و یا بد و بدتر تصمیم می گیریم. تلاش کردیم یارانه بنزین را حذف و به اشتغال اختصاص دهیم و انتخاب‌های ما این گونه است.

وی تاکید کرد: کسانی که از یارانه استفاده می‌کردند ممکن است از ما مکدر شوند که چرا یارانه آنان حذف شده در صورتی که ما برای ایجاد شرایط بهتر تلاش می‌کنیم.

۱۳۹۴/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...