نسخه چاپی

گرگان؛ 43 درجه!

سرپرست گروه پیش بینی اداره كل هواشناسی گلستان از تداوم دمای بالای 40 درجه در شهرهای مختلف استان تا سه روز آینده خبر داد و گفت: گرگان مركز استان روز جمعه گرمای 43 درجه را تجربه كرد.

به گزارش نما، محمدرضا رحمن نیا روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: بدلیل استقرار الگوی تابستانه و تداوم آن در گلستان، شرایط کنونی گرمای شهرهای مختلف استان حداقل تا سه روز آینده ادامه خواهد داشت.

وی با یادآوری گرمای بالای 40 درجه گرگان طی چند روز اخیر و اینکه جمعه گرم ترین شهر استان بود، افزود: هم اکنون دمای هوا در این شهر 37 درجه است، ضمن اینکه صبح امروز با دمای 21 درجه بالای صفر خنک ترین شهر گلستان بود.

هم اکنون گنبدکاووس، دومین شهر بزرگ گلستان با 39 درجه بالای صفر گرم ترین و بندرگز با 25 درجه خنک ترین شهر استان است.

روند صعودی دمای هوا طی یک هفته اخیر سبب شده تا بسیاری از شهروندان گلستانی از وسائل سرمایشی استفاده کنند و نیز اوقات فراغت خود را در پارک های جنگلی، دامنه کوه ها و یا در سواحل این استان بگذرانند.

افزایش دما و گرم شدن زودهنگام هوا در شرایط خشکسالی و بحران کمبود منابع آبی، شرایط تامین آب حتی در بخش شرب استان گلستان را روز به روز سخت تر می کند.

گلستان یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت دارد که در 29 شهر و حدود یکهزار روستا زندگی می کنند، این استان با کشور ترکمنستان ، دریای خزر و استان های مازندران ، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

۱۳۹۴/۳/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...