نسخه چاپی

اظهارات دادستان كشور درباره تخلفات انتخاباتی

دادستان كل كشور با بیان اینكه فرمانداران با اتخاذ تدابیری انتخابات را به جلوه وحدت و انسجام ملی تبدیل كنند، گفت: چنانچه تخلف انتخاباتی به قوه قضاییه گزارش شود به صورت فوق العاده و خارج از نوبت به آن رسیدگی خواهد شد.

به گزارش نما، به نقل از میزان، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی با حضور در همایش فرمانداران سراسر کشور که امروز در تالار غدیر وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: کشور ما کشور انتخابات است و مبنای رقم خوردن نهادهای اصلی و اساسی کشور رای مردم است.

وی ادامه داد: آنچه که به عنوان نتیجه رای از صندوق بیرون می‌آید، ممکن است مطابق خواست یک مجری و یا یک مسئول نباشد اما این نتیجه رای مردم است حتی اگر برای مجری انتخابات خوشایند نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: همیشه آن چیزی که نتیجه رای مردم است منطبق با خواست سیاسی یک ناظر و یا مجری نیست ممکن است با خواسته ناظران متفاوت باشد اما بنای مجریان قانون امانتداری و سلامت در انتخابات است.

وی تصریح کرد: سلامت و امانتداری در انتخابات توسط وزارت کشور و استانداران و هیات های اجرایی رقم می خورد که باید براساس قانونمداری و اخلاق‌مداری باشد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه مبنای کشور ما انتخابات است، گفت: در هر حالتی باید قانون مبنا و مدار همه کاندیداها باشد چرا که ما هیچ راهی جز قانونمحوری و قانونمداری نداریم و نزدیکترین مدار به اجرای عدالت همان قانون است و همگان باید بر مدار قانون حرکت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه قانون ضعیف هم حتی بهتر از بی قانونی است، اظهار داشت: چنانچه ابهامی در قانون در نظر مجریان وجود داشت، استفسار از مرجع قانونگذاری امکان پذیر است چرا که روشن شدن و شفافیت در قانون باعث می شود به دور از سلایق فردی و بر مبنای قانون حرکت کنیم و اجازه ندهیم هیچ بخشی در کشور قانون را نقض کند.

وی بر اخلاق‌مداری تاکید کرد و گفت: قانومداری، اخلاق، عدالت، معنویت و توحید که سنگ زیربنای ارتباطات است، یکی از شاخص های مهم در جامعه اسلامی است، بنابراین اخلاق در حوزه تبلیغات باید مورد توجه مجریان و ناظران در انتخابات باشد.

دادستان کل کشور به دو انتخابات گذشته اشاره کرد و گفت: انتخابات و فتنه سال 88 به دلیل قانون‌شکنی، کام مردم و مسئولان را تلخ کرد و این در حالی است که انتخابات اآن دوره با قانونمداری همراه بود و حضور پرمعنا و انتخابات سالم، پیش از آن کام مردم و مسئولان را شیرین کرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: مهمترین مولفه قدرت و امنیت ملی در کشور ما حضور باشکوه مردم در انتخابات است و هر چه این حضور حداکثری باشد نمایشی از انسجام و امنیت ملی در کشور است. بنابراین فرمانداران با اتخاذ تدابیری انتخابات را به جلوه وحدت و انسجام ملی تبدیل کنند.

وی ادامه داد: قانون وظایفی را برای دستگاه قضا تعریف کرده و ما امیدواریم که برخورد ما بیشتر پیشگیرانه باشد و انشاالله گزارشی از فرمانداران مبنی بر اینکه فلان کاندیدا تخلف کرده، نداشته باشیم.

دادستان کل کشور گفت: اولین اقدام ما در کنار ستاد انتخابات کشور حضور دادستان ها برای کمک و مساعدت و نقشی پیشگیرانه در کنار فرمانداران، مجریان و ناظران خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه تخلفات انتخاباتی به دستگاه قضایی گزارش شود به صورت فوق العاده و خارج از نوبت به آن رسیدگی خواهد شد؛ چرا که سرعت در رسیدگی به این پرونده ها تضمین کننده قانون خواهد بود.

۱۳۹۴/۳/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...