نسخه چاپی

۲۶ كشته در پی انفجار یك مسجد در نیجریه

در پی وقوع انفجار در یك مسجد در ایالت «بورنو» واقع در شمال شرق نیجریه، ۲۶ نفر كشته شدند.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از سی ان ان، در پی وقوع انفجار که یک مسجد در ایالت "بورنو" واقع در شمال شرق نیجریه را هدف قرار داده است، 26 تن کشته شدند.

شاهدان عینی به سی ان ان، گفتند که این انفجار حوالی ساعت 16 عصر روز گذشته در حالی که ده‌ها نمازگزار در مسجد حضور داشتند به وقوع پیوسته است.

این شاهدان همچنین گفتند که این انفجار ناشی از انفجار یک بمب بوده است و این در حالی است که بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای انفجار ناشی از یک حمله انتحاری بوده است.

تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسؤولیت این انفجار را به عهده نگرفته است، اما دولت نیجریه بیشتر انفجارها و حملات تروریستی در این کشور را به گروه تروریستی بوکوحرام نسبت می‌دهد.

این انفجار یک روز بعد از سوگند ریاست ‌جمهوری محمدو بوهاری رئیس‌جمهور جدید نیجریه به وقوع پیوسته است.

وی روز جمعه در سخنرانی مراسم تحلیف خود با «بی‌خرد» و «خدانشناس» خواندن پیکارجویان بوکو حرام از تشکیل یک کارزار نظامی مقتدر علیه این گروه تکفیری خبر داد.

بوهاری 72 ساله پس از ادای سوگند تصدی ریاست‌جمهوری پر جمعیت‌ترین کشور آفریقا در ابوجا پایتخت نیجریه تصریح کرد: «این گروه بی‌خرد و خدانشناس بیش از آنکه کسی بتواند تصور کند از اسلام منحرف شده است.

نیجریه بزرگترین کشور نفت خیز آفریقا و پرجمعیت ترین این قاره است که در حال حاضر با چالش گروه تروریستی بوکوحرام مواجه است.

از زمان آغاز حملات بوکوحرام به نیجریه در سال 2009، بیش از 15 هزار نفر کشته و یک و نیم میلیون نفر دیگر آواره شده اند.

۱۳۹۴/۳/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...