نسخه چاپی

داعش از شرق محور بغداد-تكریت بیرون رانده شد

منابع امنیتی به خبرنگار ایرنا گفتند، نیروهای امنیتی و مردمی، روز یكشنبه موفق شدند با انجام عملیاتی، ضمن آزاد كردن منطقه «النباعی» تا عمق ۶۰ كیلومتری غرب محور بغداد - تكریت را پاكسازی كنند كه با انجام این عملیات، داعش عملا از غرب محور بغداد - تكریت رانده شد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، سید علی الموسوی از فرماندهان مردمی (الحشد الشعبی)، در گزارشی در خصوص عملیات در منطقه النباعی، به خبرنگار ایرنا گفت: النباعی ، از جمله نقاطی است که در غرب محور بغداد به سامرا و حدفاصل شهرهای تاجی، دجیل، بلد و الاسحاقی به جانب دریاچه الثرثار قرار دارد که داعش از این منطقه بطور دائم محور بغداد به تکریت را تهدید می کرد.

نیروهای امنیتی و مردمی با نفوذ به عمق ۶۰ کیلومتری این منطقه توانستند، به پیشروی های سریع خود از النباعی به سمت الانبار ادامه داده و در مسیر مناطق زیادی را ازاد کنند.

منبع یاد شده گفت: در جریان این عملیات تعداد زیادی از نیروهای داعش توسط نیروهای عملیاتی دستگیر شده اند که براساس اطلاعات به دست آمده از آنان، این گروه به شدت دچار وحشت و ترس و شکسته شدن روحیه شده اند.

الموسوی تاکید کرد که در عملیاتی که از محور الاسحاقی به سمت الانبار در منطقه النباعی انجام شد، نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا هیچ نقش و حضوری نداشته اند.

وی البته این را هم گفت که احتمال دارد این نیروها به صورت محدود در الانبار ضرباتی به داعش زده باشند، اما در این منطقه هیچ موردی از حضور آنان گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه، برای آزادی کامل الانبار بزودی محورهای جدید عملیاتی گشوده خواهد شد، گفت: نیروهای امنیتی و مردمی به رغم هوای بسیار گرم و طوفان شن، در منطقه اللاین در شمال تکریت دلاورانه ایستاده اند و در نبرد سختی با نیروهای گروه تروریستی داعش بسر می برند.

این فرمانده عملیاتی، با اشاره به پیروزی های روزهای اخیر نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی، افزود: معنای این پیروزی ها این است که فرزندان عراق با وحدت و یکپارچگی قادرند به تنهایی گروههای تروریستی را از کشور برانند و هیچ نیازی به نیروهای ائتلاف بین المللی و آمریکایی ها ندارند.

الموسوی، خطاب به اهالی نینوا و شهر موصل گفت، آنها باید این حقیقت را بپذیرند که تنها نیرویی که می تواند آنان را از شر داعش تروریستی نجات دهد، نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق است و ائتلاف بین المللی و آمریکایی ها برایشان کاری نخواهند کرد.

وی افزود، آنان به دنبال منافع و تحقق اهداف خود هستند و با خون بچه های الانبار و موصل هزینه آن را می پردازند.

عملیات آزادسازی الانبار و بخش هایی از صلاح الدین از سه شنبه گذشته با مشارکت نیروهای امنیتی ، مردمی (الحشد الشعبی) و عشایر عراق آغاز شده و طی چند روز گذشته تعداد زیادی از مناطق ، شهرها و روستاهای این دو استان از جمله بیجی در شمال تکریت آزاد شده است.

۱۳۹۴/۳/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...