نسخه چاپی

میزان سپرده گذاری مردم در موسسات مالی

سخنگوی كمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: 120 هزار میلیارد تومان از پول مردم در حساب موسسات مالی و اعتباری است.

به گزارش نما به نقل از فارس: سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: 120 هزار میلیارد تومان از پول مردم در حساب موسسات مالی و اعتباری است.

رمضانعلی سبحانی‌فر شامگاه یکشنبه در همایش بررسی مشکلات صنعتگران و کارآفرینان سبزواری با بیان اینکه امروز واردات بی رویه کالا به کشور سبب آسیب دیدن تولید داخلی شده است، اظهار کرد: امروز توجه به تولیدات داخلی و اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی به عنوان اولویت مهم نظام در حوزه اقتصاد قرار گرفته و رهنمودهای رهبری معظم انقلاب و عملکرد دولت نشان از عزم جدی نظام برای توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور است.

وی با بیان اینکه امروز مجلس و دولت یک صدا و همدل برای تسهیل‌سازی تولید کشور تلاش می‌کنند، تصریح کرد: برای این کار نیاز به ابزار مناسب قانونی بود که خوشبختانه با همت دولت و حمایت مجلس قانون رفع موانع تولید در مجلس به تصویب رسید که در مرحله ابلاغ به دستگاه‌های دولتی قرار دارد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در چند روز گذشته این قانون در هیئت دولت نیز مورد بررسی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت هرچه سریع‌تر با تدوین بخشنامه‌ها و آیین نامه‌های اجرایی مربوط به این قانون، آن را ابلاغ کند.

وی با بیان اینکه بیکاری و نبود اشتغال در کشور امروز به عنوان مادر همه ناهنجاری‌های سطح جامعه محسوب می‌شود، یادآور شد: برای حل این معضل دولت چاره‌ای جز ایجاد اشتغال در کشور ندارد و برای ایجاد اشتغال نیز باید بخش صنعت و تولید را مورد حمایت قرار داد.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه امروز دولت توجه ویژه‌ای به توسعه صنایع کوچک دارد، گفت: مقام معظم رهبری(مدظله) در رهنمودی نسبت به توسعه این صنایع کوچک توصیه کرده بودند که همین توصیه سبب شده تا امروز دولت به سمت توسعه این بخش و ایجاد اشتغال برود.

سبحانی‌فر با بیان اینکه ما می‌توانیم هم در صنایع بزرگ، متوسط و کوچک اشتغال ایجاد کنیم، افزود: صنایع کوچک دارای بازدهی بالایی است و ضمن ایجاد اشتغال، دارای سودآوری خوبی نیز هست.

وی با بیان اینکه امروز بخش زیادی از محصولات کشور قابلیت صادرات به کشورهای خارجی را دارد، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که دولت درصدد اجرای آن است ساماندهی بازار پولی است و مهم‌ترین بخش این مسئله مقابله و ساماندهی موسسات مالی و اعتباری در سطح کشور است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در 10 سال گذشته شاهد رشد چشمگیر این موسسات مالی و اعتباری در سطح کشور بوده‌ایم، بیان کرد: وجود این موسسات و پرداخت سودهایی بالاتر از حد مجاز و قانونی سبب شد تا سرمایه‌داران پول‌های خود را به جای سرمایه‌گذاری در صنعت در این موسسات سرمایه‌گذاری کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش حامل‌های انرژی، پرداخت نشدن یارانه تولید و چند برابر شدن قیمت نرخ ارز از عوامل دیگری است که سبب وارد شدن آسیب به بخش تولید شد، اعلام کرد: در این مدت بیش از 700 هزار میلیارد تومان نقدینگی در جامعه وجود داشت که از این میزان 120 هزار میلیارد تومان توسط مردم در موسسات مالی و اعتباری تجمیع شده بود.

وی با بیان اینکه یک مجموعه صنعتی با ضابطه و قانون و یک موسسه مالی و اعتباری بدون ضابطه عمل می‌کند، خاطرنشان کرد: امروز تلاش همه بخش‌ها چه در حوزه اجرایی و چه در حوزه قانونگذاری جذب سرمایه‌های مردمی برای ایجاد صنعت و کارآفرینی است و در این راه دولت و مجلس عزم جدی دارند و قوانین خوبی را برای رفع مشکلات و موانع تولید وضع کرده‌اند.

سبحانی‌فر با اشاره به اینکه امروز یکی از معضلات کشور ما تعدد قوانین در حوزه‌های مختلف است، اضافه کرد: متاسفانه یکی از مشکلات ما در حوزه وضع قوانین تفسیر به رای‌ها و آیین‌نامه‌هایی است که توسط نهادهای اجرایی نوشته می‌شود که همین امر روند اجرای قانون را کند و یا دچار انحراف می‌کند.

وی افزود: از دولت می‌خواهیم که قانون رفع موانع تولید را به درستی اجرا و از انحراف آن جلوگیری کند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در این شهرستان و منطقه نیز گفت: خوشبختانه شهرستان دارای نیروی انسانی متعهد، ذخایر معدنی و سرمایه‌گذاران خوبی در بخش صنعت است که امیدواریم با حمایت مسئولان در سبزوار شاهد رونق بخش صنعت و معدن باشیم.

وی از به تعویق افتادن سفر وزیر راه و شهرسازی به سبزوار خبر داد و گفت: این سفر هفته آینده صورت می‌گیرد و وزیر کلنگ اجرایی پروژه آزادراه حرم تا حرم را در سبزوار به زمین می‌زند.

۱۳۹۴/۳/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...