نسخه چاپی

توقف رشد پروازها در فرودگاه مهرآباد

فرودگاه مهرآباد – تهران پس از سال‌ها سرانجام با تمهیداتی كه از سوی وزارت راه و شهرسازی اندیشیده شده نسبت به عملكرد سال گذشته خود تعداد پروازهای كمتری را ثبت كرد تا حركت برای محدود كردن پروازهای آن آغاز شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، طبق آماری که وزارت راه و شهرسازی از پروازهای صورت گرفته در فروردین‌ماه سال جاری داده هرچند مهرآباد همچنان با فاصله معنی‌داری نسبت به دیگر فرودگاه‌های کشور دارای بیشترین پرواز بوده است، اما این آمار نسبت به پروازهای ثبت شده در مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش نشان می‌دهد.

طبق این گزارش در فروردین‌ماه امسال یک میلیون و 21 هزار نفر با حدود 9000 پرواز از فرودگاه مهرآباد جابه‌جا شده‌اند که این رقم نسبت به سال گذشته از نظر تعداد پرواز پنج درصد و از نظر حجم جابه‌جایی مسافران 9 درصد کاهش نشان می‌دهد.

در کنار فرودگاه مهرآباد، فرودگاه امام خمینی (ره) به عنوان قطب پروازهای بین‌المللی کشور نیز توانسته بار دیگر روند رو به رشد خود را ادامه دهد تا از نظر تعداد پرواز‌ها در فروردین‌ماه امسال 12 درصد و از نظر تعداد مسافران 18 درصد رشد ثبت کند.

برمبنای این آمار حدود 690 هزار مسافر با بیش از 4900 پرواز در فروردین‌ماه امسال از فرودگاه امام خمینی (ره) جابه‌جا شده‌اند.

پس از دو فرودگاه اصلی شهر تهران فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد با ثبت بیش از 4500 پرواز و جابه‌جایی 635 هزار مسافر در رتبه سوم قرار گرفته که این موضوع نیز نشان از رشد هشت درصدی حجم پروازهای این فرودگاه داشته است.

پس از مشهد دو فرودگاه شیراز و اصفهان نیز به ترتیب با ثبت 2300 و 1600 پرواز بیشترین نقش را در این حوزه داشتند و پس از آنها نیز فرودگاه‌های اهواز، تبریز، بندرعباس، کرمان و یزد جا گرفتند.

این آمار در حالی منتشر شده که به جز چند فرودگاه اصلی کشور در سال 1393 بخش عمده‌ای از فرودگاه‌های دیگر عملا یا پروازی نداشتند و یا تعداد آن نسبت به امکانات موجود فرودگاهی بسیار کم بوده است.

هرچند طبق آمار جدید وزارت راه و شهرسازی اکثر فرودگاه‌های کشور در مناطق مختلف رشد پروازی و مسافری را نشان می‌دهند اما قطعا همچنان تعداد پروازها نسبت به امکاناتی که حفظ آنها بسیار هزینه‌بر خواهد بود کاری سخت و دشوار است.

۱۳۹۴/۳/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...