نسخه چاپی

محكومیت هواداران «مرسی» به ۱۰ سال حبس

در ادامه سركوب اخوان المسلمین مصر، دادگاهی در این كشور ۲۲ نفر از هواداران رئیس‌جمهور بركنار شده را به ۱۰ سال و ۷ تن دیگر را نیز به ۵ سال حبس محكوم كرد.

به گزارش نما، دادگاهی در مصر 22 نفر از هواداران رئیس‌جمهور برکنار شده این کشور را به 10 سال حبس و 7 تن دیگر را نیز به 5 سال حبس محکوم کرد.

این دادگاه، متهمان را در پرونده حوادث کاخ ریاست‌جمهوری "القبه" که در سال 2013 میلادی به وقوع پیوست، به این مجازات‌ها محکوم کرده است.

از زمان برکناری محمد مرسی رئیس‌جمهور سابق مصر توسط ارتش در سال 2013 میلادی، نیروهای امنیتی و ارتش این کشور صدها معترض طرفدار مرسی را به قتل رسانده و هزاران نفر را نیز به مجازاتهای سنگین از جمله حبس ابد محکوم کردند.

همچنین از آن زمان تا کنون، صدها نفر از طرفداران محمد مرسی در پرونده‌های گروهی به اعدام محکوم شده‌اند، احکامی که سازمان ملل متحد آن را در تاریخ معاصر بی‌سابقه خوانده است. سازمان‌های بین المللی حقوق بشر هم حکومت عبدالفتاح السیسی را سرکوبگرتر از رژیم حسنی مبارک توصیف کرده‌اند.

این در حالی است که دستگاه قضایی مصر محمد مرسی رئیس‌جمهور برکنار شده این کشور را در پرونده فرار از زندان به اعدام محکوم کرده است. دستگاه قضایی مصر همچنین مرسی را در پرونده حوادث کاخ ریاست‌جمهوری الاتحادیه به 20 سال حبس محکوم کرده است و رسیدگی به اتهامات وی در برخی از پرونده‌ها همچنان ادامه دارد.

۱۳۹۴/۳/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...