نسخه چاپی

۱۵ هكتار از مزارع گنبدكاووس در آتش سوخت

معاون امور عمرانی فرمانداری ویژه گنبدكاووس گفت: در جریان این آتش سوزی ها ۱۵ هكتار مزارع گندم با وجود همه تمهیدات انجام گرفته در شهرستان طعمه حریق شد.

به گزارش نما، محمد حمیدی روز سه شنبه با بیان این که آتش نشانی شهرستان گنبدکاووس تا پایان فصل برداشت گندم و جو در آماده باش کامل است، افزود: با این همه کشاورزان نقش مهمی در حفاظت از مزارع دارند.



فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: گندم و جو مهمترین تولیدات کشاورزان این منطقه بوده و نقش مهمی در امرار معاش آنها دارد.



حمیدی از هماهنگی با دهیاری ها و شوراهای اسلامی خبر داد و گفت: شوراهای اسلامی و دهیاری ها هم باید برای مقابله اولیه با آتش سوزی های احتمالی، از ابزار و ادوات موجود در روستاها استفاده می کنند.



پیش از این معاون امور عمرانی فرمانداری ویژه گنبدکاووس از وقوع 59 فقره آتش‎سوزی سفال و گندم و مهار آن طی خرداد ماه جاری خبر داد.



احمد دسمترد افزود: در جریان این آتش سوزی ها 15 هکتار مزارع گندم با وجود همه تمهیدات انجام گرفته در شهرستان طعمه حریق شد.



وی تاکید کرد: اکنون نیز با توجه به حساسیت منطقه گنبدکاووس، علاوه بر استفاده از گاوآهن به عنوان آتش‎بر، در نقاط مختلف مزارع گندم این شهرستان، ماشین‎های آتش‎نشانی مستقر شده است تا در صورت بروز حریق وارد عمل شوند.



فصل برداشت گندم و جو از ابتدای خرداد ماه در این شهرستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.



پیش بینی می شود امسال از سطح 104 هزار هکتار اراضی گندمزار در گنبدکاووس حدود 200 هزار تن محصول گندم و از سطح 19 هزار هکتار مزارع جو 35 هزار تن هم محصول جو برداشت شود.



در این شهرستان 11 مرکز خرید گندم، چهار مرکز خرید جو و 2 مرکز خرید تضمین کلزا راه اندازی شده است.



اگر چه گرمای شدید و بی سابقه حدود 47 درجه و وزش بادهای گرم این منطقه یکی از دلایل آتش سوزی مزارع اعلام می شود، اما برخی از مسوولان علت اصلی آتش گرفتن مزارع را عامل انسانی ذکر می کنند.



این موضوع از سوی نیروی انتظامی نیز به شدت پیگیری می شود اما تاکنون خبری از دستگیری عوامل آتش سوزی ها منتشر نشده است.



شهرستان 325 هزار نفری گنبدکاووس دارای 160 هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

۱۳۹۴/۳/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...