نسخه چاپی

آغاز گفت‌و‌گوی گروه‌های یمنی در ژنو

عکس خبري -آغاز گفت‌و‌گوي گروه‌هاي يمني در ژنو

نماینده دبیركل سازمان ملل در امور یمن در گفتگوی تلفنی با معاون عربی- آفریقای وزیر امورخارجه كشورمان، درباره آخرین تحولات یمن رایزنی و تبادل‌نظر كردند.

به گزارش نما به نقل از میزان، اسماعیل ولد شیخ احمد نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن در گفتگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی- آفریقای وزیر امورخارجه، درباره آخرین تحولات یمن رایزنی و تبادل نظر کردند.

اسماعیل ولد شیخ احمد در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به رایزنی‌هایش با گروه‌های یمنی و انصارالله، به موفقیت راهکار سیاسی در این کشور ابراز خوش‌بینی کرد.

وی گفت: قرار است گفت‌وگوهای گروه‌های یمنی 24 خرداد در ژنو آغاز شود و تلاش‌های دبیرکل سازمان ملل متحد برای توقف حملات به یمن به ویژه با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

امیرعبداللهیان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با قدردانی از تلاش‌های نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن و با انتقاد شدید از حملات عربستان ضدمردم بی‌دفاع این کشور، بر توقف فوری حملات نظامی به یمن تأکید کرد و با اشاره به محاصره همه جانبه مردم این کشور، تلاش مؤثر سازمان ملل متحد برای پایان دادن به این اقدامات ضد بشری را خواستار شد.

معاون وزیر امورخارجه با حمایت از تلاش‌های سازمان ملل متحد و با اشاره به طرح سیاسی چهار ماده‌ای ارائه شده از جانب وزیر امورخارجه کشورمان در خصوص یمن، تحقق گفتگوهای یمنی- یمنی را بدون مداخله خارجی مهم دانست.

وی تأکید کرد: سازمان ملل متحد باید با اقدامات جدی و مبتنی بر منشور این سازمان، زمینه چنین تجاوزاتی را در جهان معاصر از میان بردارد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر حمایت ایران از وحدت و تمامیت ارضی یمن و کمک به مردم این کشور در مبارزه با تروریسم تأکید کرد و با اشاره به تلاش دولت و ملت ایران در ارسال کمک‌های انسان دوستانه به سراسر این کشور، تجاوز عربستان به یمن را خطایی استراتژیک و در تعارض با امنیت منطقه دانست.

ادامه حمله جنگنده های سعودی

جنگنده‌های سعودی چندین بار مناطق مختلف صنعا، صعده، اب، تعز و لحج را بمباران کردند.

در این بمباران‌ها ده‌ها تن زخمی شدند و چندین باب خانه مسکونی و جاده مواصلاتی به شدت آسیب دید.

همزمان در حمله ارتش و نیروهای مردمی یمن به محل استقرار نظامیان سعودی در مناطق مرزی، چهار نظامی از جمله دو افسر عربستان به هلاکت رسیدند و چند خودرو نظامی و یک انبار اسلحه و مهمات منهدم شد.

نظامیان یمنی همچنین از آزاد سازی چند منطقه‌ی تحت کنترل تروریست‌های القاعده در استان مارب، عدن و لحج خبر دادند.

۱۳۹۴/۳/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...