نسخه چاپی

سازمان ملل: شیخ علی سلمان آزاد شود

الامیر زید بن علی كمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار آزادی شیخ علی سلمان دبیركل جمعیت اسلامی الوفاق شد.

به گزارش نما، پایگاه اینترنتی الوفاق نوشت: روبرت کولفایل سخنگوی کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت : زید بن علی به طور خاص به موضوع دبیرکل جمعیت الوفاق شیخ علی سلمان و نبیل رجب یکی از مدافعان برجسته حقوق بشر در بحرین اهتمام می ورزد.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد : شیخ علی سلمان و وکلای دفاع وی از اینکه نتوانستند از حق دفاع بهره مند باشند، شکایت کرده اند.

وی افزود: با توجه به اطلاعات به دست آمده شیخ علی سلمان و نمایندگان قانونی وی نتوانستند دلایل بیگناهی وی را ارائه دهند.

بیانیه مزبور یادآور شد: کمیسر عالی حقوق بشر و شورای حقوق بشر در سازمان ملل خواستار آزادی فوری شیخ علی سلمان هستند . زید بن علی در ژانویه گذشته این موضوع را مطرح کرد و بار دیگر خواسته خود را در دسامبر گذشته تکرار کرد و از آن روز تا کنون بارها مدت بازداشت شیخ علی سلمان تمدید شده است.

بیانیه افزود: انتظار می رود حکم بیدادگاه بحرین ظرف ماه جاری میلادی در مورد شیخ علی سلمان صادر شود.

مردم بحرین چهار سال قبل، همزمان با شروع قیام های مردمی در منطقه اعتراضات خود را علیه رژیم مستبد و خودکامه حاکم آغاز کردند و با اینکه از همان ابتدای اعتراضات، شکل مسالمت آمیز و دور از خشونت داشت رژیم آل خلیفه در نهایت شقاوت و وحشی گری با معترضان برخورد کرد.

گرچه قیام مردم بحرین از چهار سال قبل رسماً آغاز شد ولی مبارزات پنهان و غیررسمی به سالها قبل باز می گردد. رژیم آل خلیفه که تنها بخش کوچکی از جمعیت بحرین را نمایندگی می کند از چند دهه قبل با برقراری نظامی مستبد و فرقه گرا، ظلم و بی عدالتی آشکاری را علیه اکثریت مردم که عمدتاً از شیعیان می باشند اعمال کرده است.

درحالی که دولت های استعمارگر و مجامع تحت سیطره آنها برای موارد مشابه و حتی کم اهمیت تر تحت عنوان نقض حقوق بشر و عدم رعایت دموکراسی مدعی می شوند ، در مورد بحرین کاملاً رفتار تبعیض آمیزی در پیش گرفته اند و همین برخورد گزینشی و یکجانبه کافی است تا ادعاهای دروغین آنها اثبات شود.

آنچه مردم بحرین مطالبه می کنند کاملاً روشن و مطابق منشورها و مقررات مجامع جهانی است. مردم بحرین خواستار برگزاری انتخابات آزاد در این کشور و برقراری حکومتی مردمی می باشند ولی حامیان خارجی رژیم بحرین، به دلیل منافع نامشروعی که در این کشور جستجو می کنند به این خواسته به حق مردم بی اعتنا هستند.

عربستان در سرکوب قیام مردم بحرین، موثرترین کمک های نظامی را در اختیار آل خلیفه قرار داده است. حمایت ریاض از بحرین، پنهان نبوده است و چهار سال قبل، اندکی پس ازآن که گستردگی موج قیام مردم بحرین چیزی نمانده بود که پایه های کاخ ستم حاکمان مستبد بحرین را فرو بریزد، ارتش عربستان وارد میدان شد و در کنار نیروهای سرکوبگر بحرین به قلع و قمع انقلابیون پرداخت.

۱۳۹۴/۳/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...