نسخه چاپی

غرق شدن پنج نفر در تعطیلات در سواحل مازندران

مدیركل پزشكی قانونی استان مازندران گفت: در تعطیلات پایانی هفته گذشته پنج نفر در سواحل این استان غرق شدند.

به گزارش نما، علی عباسی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دو نفر از این جان باختگان در سواحل فریدونکنار جان خود را از دست دادند و در سواحل بابلسر، نوشهر و عباس آباد نیز هر کدام یک مورد غرق شدگی گزارش شده است.

وی درباره هویت غرق شدگان اضافه کرد: در بابلسر محمد صدوق 18 ساله از اتباع کشور افغانستان، در فریدونکنار دو بردار به نام های مهدی و مهرداد 27 و 24ساله، در نوشهر علی اصغر کبلو و در عباس آباد عبدالله کناری پور 32 ساله در تعطیلات گذشته جان خود را از دست دادند.

عباسی ادامه داد: در دو ماه گذشته در مجموع هشت نفر در منابع آبی استان مازندران شامل پنج نفر در دریا، دو نفر در آببندان و یک نفر در رودخانه غرق شدند.

افراد غرق شده غیربومی و همگی در خارج از طرح های سالمسازی دریا مبادرت به شنا کرده بودند که متاسفانه جان خود را از دست دادند.

از اول خرداد ماه امسال اجرای 92 طرح سالمسازی دریا در سواحل مازندرانی خزر آغاز شده است.

بیش از 500 نقطه شنا ممنوعه در سواحل مازندرانی خزر شناسایی شده است.

هر چند بر اساس آمار پزشکی قانونی شمار غرق شدگان در دریا از 187 نفر در سال 88 به 214 نفر در سال 91 افزایش یافت اما این آمار در سال 92 به 182 نفر و پارسال با 52 درصد کاهش به 98 نفر رسید.

ستاد ساماندهی سواحل مازندران همانند سال های گذشته بر لزوم اطلاع رسانی به گردشگران درباره خودداری از شنا در نقاط ممنوع تاکید دارد زیرا بیشتر غرق شدگان کسانی هستند که یا به فنون شنا آشنا نیستند و یا این که شنا در استخر با دریا را یکی فرض می کنند و البته برخی نیز اقدام به شنا در نقاط کور و ممنوع می کنند.

استان مازندران 338 کیلومتر از سواحل دریای خزر را در اختیار دارد و امسال وزارت کشور در یک اقدام بی سابقه حدود 80 میلیارد ریال اعتبار را برای 16شهرستان ساحلی با هدف ساماندهی طرح های دریا تخصیص داده است.

۱۳۹۴/۳/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...