نسخه چاپی

رئیس كمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر شیراز عنوان كرد

تصویب 27 پروژه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های گردشگری و تفریحی ورزشی

رئیس كمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در سال 94 با توجه به پیشرفت سال قبل، 3 هزار میلیارد تومان بودجه برای امر سرمایه‌گذاری تصویب شد كه شامل 27 پروژه است.

به گزارش نما، ابراهیم شعرا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ان درشیراز اظهار داشت: این 27 پروژه سرمایه‌گذاری که به تصویب شورا رسیده، بیشتر جنبه پارکی و تفریحی و فعالیت‌های ورزشی دارد.
وی افزود: بخشی از این پروژه‌ها در فعالیت‌های گردشگری است که بیشتر در ارتفاعاتی از قبیل باباکوهی، قله الله‌اکبر و بام شیراز قرار دارد که با سرمایه‌گذاری انجام‌شده به منطقه سبز و تفریحی و گردشگری برای شهروندان بدل خواهد شد.
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: پروژه‌های سرمایه‌گذاری برای اراضی انجیره و چنار ‌راهدار تعریف شده و احداث تله کابین و مجتمع پارکینگ در این پروژه‌های سرمایه‌گذاری لحاظ شده است.
وی خاطرنشان کرد: در راستای آن‌که در نقاط تفریحی و پرتردد، پارکینگ طبقاتی احداث شود این موارد در شمار پروژه‌های سرمایه‌گذاری گنجانده شد و امید داریم مورد اقبال مردم قرار بگیرد.
شعرا تصریح کرد: ما از تمام افرادی که شرایط و امکانات دارند و به‌ویژه کسانی که املاکی در مسیر تملک‌های شهرداری دارند اگر مایل هستند با شهرداری مشارکت کنند و با مشارکت خود یک یاد و ماندگاری از خود در شهر به‌جا گذارند.
وی ابراز داشت: در همه شهرها وضعیت کارهای موردنیاز مردم و کارهای عام‌المنفعه که منافع عمومی را در برمی‌گیرد به جهت مشکلات درآمدی شهرداری‌ها به تعویق می‌افتد.
این عضو شورای شهر شیراز بیان کرد: با وجود اینکه در شهر شیراز بودجه بالغ‌بر 2 هزار و 600 میلیارد تصویب‌شده به دلیل آن‌که بخشی از این بودجه به فعالیت‌های عمرانی و حقوق کارکنان تعلق می‌گیرد، امکان انجام کارهای عام‌المنفعه که برای شهرداری درآمدزایی داشته باشد از بودجه خود شهرداری کمتر میسر می‌شود و ازاین‌رو لازم است برای کارهایی که می‌شود با مشارکت سرمایه‌گذار انجام شود و درآمدزا هست مشارکت سرمایه‌گذاران را داشته باشیم.
وی یادآور شد: سال گذشته بالغ‌بر 700 میلیارد تومان کار سرمایه‌گذاری در رابطه با شهرداری شیراز به بخش خصوصی واگذار و این امر باعث شد پروژه‌های بزرگی در بخش‌های مختلف و به‌ویژه مناطق محروم احداث شود.
شعرا اظهار داشت: پروژه مسکونی شهید دوران، پروژه پارکینگ حافظ و کاراندیش و پروژه مجتمع غدیر از جمله این مجموعه فعالیت‌ها بوده که در مناطق محروم و جنوب شهر در حال احداث است.
به گفته وی، این پروژه‌ها بیشتر تجاری یا مسکونی است و می‌تواند ساخت‌و‌ساز مدرن و به‌روزی را برای مردم فراهم کند.
شعرا سپس افزود: بخش دیگر پروژه‌های سرمایه‌گذاری مربوط به پروژه‌های ایستگاه‌های قطار شهری و به‌ویژه در خط یک است که اگر مالکان اطراف این ایستگاه‌ها بیایند و در پروژه‌های سرمایه‌گذاری حضور بیابند هم حرکتی عام‌المنفعه انجام داده‌اند هم از ملک خود بهترین استفاده را کرده و سرمایه خود را تبدیل به احسن کرده‌اند.

۱۳۹۴/۳/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...