نسخه چاپی

مستمری بچه های شین آباد برقرار شد

استاندار آذربایجان غربی از پرداخت مستمری به دانش آموزان آسیب دیده در حادثه آتش سوزی مدرسه شین آباد پیرانشهر خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: استاندار آذربایجان غربی از پرداخت مستمری به دانش آموزان آسیب دیده در حادثه آتش سوزی مدرسه شین آباد پیرانشهر خبر داد.

قربانعلی سعادت گفت: با توجه به پیگیری ها و دستورات اکید دکتر روحانی رییس محترم جمهوری مبنی بر حل مشکلات و برقراری مستمری به این دانش آموزان عزیز، اکنون به نظر می رسد این تلاش ها به ثمر نشسته و دایر شدن مستمری برای این دانش آموزان در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: خوشبختانه برابر اعلام رئیس محترم امور اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، با تصویب بودجه سال 94، اعتبار لازم در اختیار صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گرفته است و بر همین اساس از اول فروردین ماه سال جاری، پرداخت مستمری به دانش آموزان شین آبادی آغاز شده است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: با اختصاص این اعتبار دانش آموزان روستای شین آباد زیرپوشش بیمه اجتماعی روستاییان قرار گرفته و به صورت مادام العمر از مزایای مستمری این اعتبار بهره مند می شوند.

سعادت اضافه کرد: در بحث مستمری مادام العمر هر سال ردیف بودجه ای مشخص می شود که از فروردین امسال این عزیزان مستمری خود را دریافت می کنند و امیدواریم شاهد حل برخی مشکلات کودکان شین آبادی در سال 94 باشیم.

وی، دانش آموزان را سرمایه های نظام و انقلاب برشمرد و گفت: امیدواریم با پیشگیری و بررسی های به موقع دیگر شاهد مسائل و مشکلات مختلف از جمله مشکل مدرسه شین آباد پیرانشهر نباشیم.

آتش سوزی در مدرسه دخترانه روستای شین آباد از توابع شهرستان پیرانشهر استان آذربایجان غربی در 15 آذر ماه 1391 به دلیل نقص تجهیزات گرمایشی در مدرسه منجر به سوختگی 29 دانش آموز شد که در این حادثه دو دانش آموز جان خود را از دست دادند و 26 دانش آموز نیز مجروح شدند.

در حال حاضر درمان دانش آموزان شین آبادی در بیمارستان حضرت فاطمه (س) ادامه دارد.

۱۳۹۴/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...