نسخه چاپی

دلایل احضار وزیر ارشاد به مجلس

علی جنتی سه شنبه به سئوالات كمیسیون فرهنگی مجلس پاسخ می دهد.

به گزارش نما به نقل از بانی فیلم: علي جنتي سه شنبه به سئوالات کميسيون فرهنگي مجلس پاسخ مي دهد.

يک روز بعد از اعلام خبر حضور وزير ارشاد در مجلس شوراي اسلامي يکي از نمايندگان مجلس دليل اين حضور را اعلام کرد. احضاري که يکي از دلايل آن اکران فيلم سينمايي «قصه ها» ست. با اين حال زهره طبيب زاده يکي از سوال کنندگان از وزير ارشاد که مهمان کميسيون فرهنگي است به موضوع سوال خود اشاره و خاطرنشان کرد: موضوع سوال از وزير در خصوص اکران فيلم «قصه ها» ست که به علت برخي موارد و ايرادات نبايد به اکران مي رسيد.

نماينده تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در ادامه تصريح کرد: اين فيلم با رويکرد فمنيستي به طرح مسائل اجتماعي از بعد ناهنجاري ها مي پردازد که بيشتر به يک سياه نمايي شبيه است و با وجود اينکه برخي قسمت ها از اين فيلم حذف شده است اما همچنان شيرازه کلي آن پابرجاست و سياه نمايي کلي از شرايط اجتماعي جامعه در آن مشهود است.

اما عبدالکريم رجبي با اشاره به موضوع سوال مد نظر وي از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي که سه شنبه اين هفته (19 خرداد) مهمان کميسيون فرهنگي است، گفت: متأسفانه وزارت ارشاد توجه خاصي به زيرساخت هاي فرهنگي در مناطق کم برخوردار ندارد. نماينده مينودشت، کلاله و مراوه تپه همچنين ادامه داد: توزيع فرهنگي در مناطق کم برخوردار به صورت نامتعادلي صورت مي گيرد و مجتمع هاي فرهنگي و هنري، سينماها و کتابخانه ها وضعيت خوبي براي استفاده جوانان و عدم انحراف آنها ندارد.

جعفرزاده ايمن آبادي نيز به عنوان سؤال کننده ديگري از جنتي با توضيح سؤال خود عنوان کرد: حوزه وقف در کشور با ايراداتي مواجه است که تغيير کاربري موقوفات و انجام هزينه ها خلاف ضوابط جاري و درآمدزايي نامشخص از جمله آنهاست. نماينده مردم رشت ادامه داد: تغيير نظر واقف نيز يکي ديگر از مشکلات حوزه وقف است که در اين خصوص از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي سوال دارم.

۱۳۹۴/۳/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...