نسخه چاپی

واكنش اردوغان به اعلام نتایج انتخابات

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری تركیه درباره انتخابات پارلمانی كشورش گفت: نظر و عقاید كشور ما بالاتر از همه چیز قرار دارد. من معتقدم كه این نتایج به روشی سالم و واقع‌بینانه از سوی هر حزبی مورد بررسی قرار می‌گیرد. این نتایج نشان می‌دهد كه هیچ حزبی فرصت تشكیل دولت تك حزبی را بدست نیاورده است.

به گزارش نما به نقل از شریان نیوز، رئیس‌جمهوری ترکیه امروز (دوشنبه) در اولین واکنش پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی با انتشار بیانیه‌ای اذعان کرد که هیچ حزبی نتوانسته در انتخابات اکثریت قاطع را کسب کرده و حکم تشکیل دولت را به صورت تک‌حزبی به دست آورد. وی از تمام احزاب سیاسی درخواست کرد برای حفظ جو اعتماد و ثبات در کشور همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه درباره انتخابات پارلمانی کشورش گفت: نظر و عقاید کشور ما بالاتر از همه چیز قرار دارد. من معتقدم که این نتایج به روشی سالم و واقع‌بینانه از سوی هر حزبی مورد بررسی قرار می‌گیرد. این نتایج نشان می‌دهد که هیچ حزبی فرصت تشکیل دولت تک حزبی را بدست نیاورده است.

نتایج شمارش آرای انتخابات پارلمانی ترکیه نشان می‌دهد که حزب عدالت و توسعه اکثریت خود را در پارلمان از دست داده است. درحالی که ۹۹ درصد آرا شمارش شده، حزب عدالت و توسعه تنها ۴۱ درصد آرا را به دست آورده است.

۱۳۹۴/۳/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...