نسخه چاپی

دلواپسی معاون استاندارتهران از كمبود آب

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران گفت: جدی ترین نگرانی در ارتباط با امنیت غذایی مردم استان كمبود شدید آب است و از شركت آب و فاضلاب و آب منطقه ای استان می خواهیم برای فصل گرما تدابیری جدی بیندیشند.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی استانداری تهران سیدشهاب الدین چاوشی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غدایی استان افزود: اکنون برخی روستاهای استان با کمبود جدی آب روبروهستند و همکاری و هماهنگی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی برای رفع دغدغه های روستاییان امری ضروری و مهم است.



وی تاکید کرد: رسانه های دیداری، شنیداری و نوشتاری باید مردم را از مخاطره جدی کم آبی و تاثیر آن در بهداشت و امنیت غدایی آگاه کنند.



چاوشی با بیان اینکه مردم باید بدانند که منابع محدود آب های زیرزمینی و سدها جوابگوی مصرف بی رویه نخواهد بود افزود: اگر رشد مصرف کنترل نشود نگرانی ایجاد خواهد شد.



معاون سیاسی، اجتماعی استاندار تهران گفت: از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخواست داریم که دغدغه مدیریت سیاسی استان را در جهت پاسخگو کردن یکی از دانشگاه های علوم پزشکی یا یکی از معاونت های وزارتخانه نسبت به مسایل بهداشت و درمان استان جدی بگیرند.



وی با بیان اینکه با وجود تلاش های موثر وزارت بهداشت و درمان در دولت جدید براساس گزارش های بازرسین اعزامی دادستانی تهران هنوز در برخی بیمارستان های دولتی مسوولیت پذیری مقابل بیماران جدی گرفته نمی شود تاکید کرد: این کارگروه مرجع مراقبت از سلامت و امنیت غدایی مردم استان است و همه اعضا و دستگاه های کارگروه تکلیف قانونی دارند برای سلامت و بهداشت عمومی جامعه تدابیر لازم را اجرا کنند.



چاوشی از همکاری های موثر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران در امور مرتبط با درمان استان تشکر و ابراز امیدواری کرد که دانشگاه های دیگرعلوم پزشکی استان نیز در حوزه مسوولیت خود در جلسات مربوط شرکت کرده و پاسخگو باشند.



معاون استاندار تهران تاکید کرد: انتظار جدی از دستگاه های مرتبط در آستانه فصل گرما توجه جدی به بهداشت و امنیت غدایی جامعه است که اهمیت آن در ثبات و آرامش جامعه کمتر از امنیت قضایی نیست.



وی به مسوولین همه دستگاه های مرتبط توصیه کرد تا به وظایف قانونی خود به موقع عمل کنند و از بروز نگرانی برای سلامت مردم جلوگیری کنند.



چاوشی از سازمان جهاد کشاورزی و مراکز بهداشتی استان خواست تا باتوجه به آغاز فصل گرما و احتمال بروز بیماری های واگیر از آبیاری مزارع استان با فاضلاب خام جلوگیری کنند.



براساس این گزارش در پایان جلسه گرفتن تصمیمات لازم برای فعال شدن کمیته های زیرمجموعه کارگروه، نظارت جدی بر مراکز تولید و تهیه مواد غذایی و نیز استخرهای استان مورد تاکید قرار گرفت.

دانلود فایل مرتبط با خبر :

۱۳۹۴/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...