نسخه چاپی

۵۰ داعشی در درگیری با حزب‌الله كشته شدند

نیروهای مقاومت ۵۰ نفر از عناصر تكفیری داعش را در درگیری‌های روز گذشته در شمال شرقی لبنان كشته و ۸۰ نفر از آنها را زخمی كردند.

به گزارش نما، فارس به نقل از شبکه المنار، عناصر تکفیری داعش روز گذشته در درگیری با نیروهای حزب‌الله در جرود راس بعلبک در شمال شرقی لبنان ضربات سنگینی را متحمل شدند.

این شبکه لبنانی گزارش داد که داعش هم به کشته شدن ۵۰ نفر از اعضای این گروه تروریستی و زخمی شدن ۸۰ نفر دیگر در درگیری‌های روز گذشته به حزب الله در جرود راس بعلبک اعتراف کرده است.

بر اساس این گزارش، پنج خودروی زرهی، یک بیل مکانیکی و تعدادی موتور سیکلت متعلق به عناصر تروریستی در درگیری با مبارزان حزب الله منهدم شدند.

نبردی که رزمندگان مقاومت «حزب الله» علیه گروه تروریستی تکفیری «داعش» در مناطق شرقی لبنان انجام می‌دهند، موجب جذب طیف گسترده‌ و مختلفی از جریان‌های سیاسی در این کشور شده است.

این درحالی است که ناظران تاکید دارند که حضور این گروه‌ها و جریان‌های سیاسی به زودی تبدیل به پدیده‌ای فراگیر و همه گیر در لبنان می‌شود.

براساس گزارش شبکه خبری «المیادین» در کنار رزمندگان حزب الله که در مناطق شرقی لبنان درگیر مبارزه و نبرد با عناصر تکفیری وابسته به گروه «داعش» هستند، افرادی از جریان‌ها و نیروهای سیاسی ملی‌گرا و چپگرا و حتی برخی از گروه‌های راستگرا هم مشاهده می‌شوند که دارای دیدگاه و موضع سیاسی کاملا متفاوتی با حزب الله هستند.

به این ترتیب اختلافات و شکاف‌هایی که برخی از کشورهای منطقه از آن رنج می‌برند و موجب ایجاد شکاف و تشدید اختلافات در آنها شده است، هم اکنون در لبنان موجب نزدیکی جریان‌های سیاسی مختلف و کنار نهادن اختلافات موجود بین آنها شده است.

۱۳۹۴/۳/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...