نسخه چاپی

باز شدن پای "الكل "به مدارس

یك مسئول دانشگاهی هشدار داد، پای الكل به مدارس هم باز شده است!

به گزارش نما به نقل از جمهوری اسلامی ،دکتر علی محمدی، مسئول برنامه سند الکل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت معضل مصرف الکل به دبیرستان‌ها و مدارس نیز کشیده شده و دانش‌آموزان نیز از این آسیب دور نمانده‌اند.

وی به تاثیرات الکل بر ایجاد اختلال در سیستم مغزی نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه مصرف این ماده تاثیر بسیاری بر عملکرد مغز داشته و پرخاشگری افراد را رقم خواهد زد و بسیاری ناهنجاری‌های جامعه و درگیری‌های فیزیکی که میان افراد رخ داده و منجر به استفاده از چاقو و ابزارهای مشابه می‌شود، به مصرف الکل بر می‌گردد.

محمدی افزود: اگر از افرادی که درگیری‌های فیزیکی در سطح جامعه ایجاد می‌کنند تست الکل گرفته شود، قطعاً در بخشی از آنها سابقه مصرف الکل محرز می‌شود. وی گفت: تا زمان تشکیل بانک اطلاعاتی مصرف الکل آمار دقیق و کاملی درخصوص میزان مصرف الکل در جامعه وجود ندارد، ولی در همین حد می‌توان گفت که این معضل به دبیرستان‌ها و مدارس نیز کشیده شده و دانش آموزان نیز از این آسیب دور نمانده‌اند.

وی تصریح کرد: زمانی که مصرف این ماده به مدارس کشیده شده باشد، وضعیت جامعه و قشرهای دیگر مشخص است و می‌توان گفت درحال حاضر الکل یکی از معضلات جامعه ما محسوب می‌شود و مصرف الکل در جامعه یک فاجعه بزرگ است که هرچه سریعتر باید با آن مقابله شود. متاسفانه درحال حاضر الکل در حجم زیادی عرضه می‌شود که باید هرچه سریعتر برای مقابله با آن اقدام جدی صورت گیرد.

۱۳۹۴/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...