نسخه چاپی

اختلال در نظام اقتصادی با فروش فاكتور

رئیس سازمان امور مالیاتی كشور با انتقاد از گسترش پدیده فاكتور فروشی، گفت: این پدیده مخل نظام مالیاتی و اقتصادی كشور است و سازمان به‌طور جدی با متخلفان برخورد می‌كند.

به گزارش نما به نقل از مهر: رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با انتقاد از گسترش پدیده فاکتور فروشی، گفت: این پدیده مخل نظام مالیاتی و اقتصادی کشور است و سازمان به‌طور جدی با متخلفان برخورد می‌کند.

علی عسکری با بیان اینکه پرونده ۹۰۰ میلیارد تومانی که در مرجع قضایی اصفهان در حال رسیدگی است مربوط به حدود ۸ ماه قبل است که دادستان امور مالیاتی اصفهان آن را شناسایی کرد، افزود:‌ پرونده‌های دیگری هم در تهران و برخی استان‌های دیگر تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شده یا در مرحله ارائه به مراجع قضایی است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: پس از شکل‌گیری قانون مالیات بر ارزش افزوده متاسفانه برخی موسسات حسابداری و شرکت‌ها شکل گرفتند که برای ایجاد اعتبار برای مودیانی که خرید و فروش کالا می‌کنند، برگه فروش صوری صادر می‌کردند.وی افزود: مودیان وقتی کالا خرید می‌کنند مالیات می‌دهند و وقتی کالا را می‌فروشند نیز نظام مالیاتی، مالیات آن را دریافت می‌کند.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: متاسفانه این پدیده شوم در نظام اقتصادی ما رخنه کرده و زیاد شده و سازمان امور مالیاتی نیز دو سال است به‌طور جدی وارد شده و پرونده‌هایی را شناسایی کرده است.رئیس سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد:‌ فاکتورفروشی و کد فروشی از راه‌های پولشویی و فرار مالیاتی و اخلال در اقتصاد کشور است که روند رو به گسترشی دارد و باید جمع شود.

۱۳۹۴/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...