نسخه چاپی

سقوط مهمترین پایگاه‌ داعش

كمیته‌های دفاع مردمی كُردهای سوریه سرانجام موفق شدند، شهر «سلوك» را آزاد كنند تا «داعش» یكی از مهمترین پایگاه‌های خود در استان «رقه» را از دست بدهد.

به گزارش نما به نقل از فارس: ائتلاف موسوم به «اتاق عملیات آتشفشان فرات»، متشکل از کمیته‌های دفاع مردمی کُردهای سوریه و تعدادی از گروه‌های وابسته به «ارتش آزاد» در واپسین ساعات شب گذشته موفق شدند، شهر «سلوک»، واقع در شمال شهر «رقه» را آزاد کنند.

شهر سلوک یکی از مهمترین پایگاه‌های گروه تروریستی تکفیری «داعش» در استان رقه است که سقوط آن برای این گروه تکفیری ضربه سنگینی شمرده می‌شود.

آزادسازی سلوک پس از 3 روز درگیری‌های متوالی بین اتاق عملیات آتشفشان فرات با داعش حاصل شد و طی آن تعدادی از روستاهای واقع در شمال و شمال شرقی سلوک نیز آزاد شدند.

با آزادسازی شهر سلوک، هم اکنون آتشفشان فرات کمتر از 15 کیلومتر با شهر راهبردی «تل ابیض» از محور شرقی فاصله دارد که آزادسازی آن از سیطره داعش مهمترین هدف تشکیل اتاق عملیات آتشفشان فرات بشمار می‌آید.

تل ابیض به دلیل نزدیکی به مرزهای ترکیه و همچنین ارتباط شهر راس العین در شرق به عین العرب یا همان کوبانی در غرب که همگی از مناطق کُردنشین در سوریه هستند، از اهمیت راهبردی بسیاری برخوردار است.

۱۳۹۴/۳/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...