نسخه چاپی

مراسم وداع با غواصان شهید در دانشگاه تهران

عکس خبري -مراسم وداع با غواصان شهيد در دانشگاه تهران

مراسم وداع با پیكر مطهر 72 شهید دوران دفاع مقدس با حضور جمع كثیری از دانشجویان، مردم و مسئولان كشوری و لشكری در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، مراسم وداع با پیکر مطهر 72 شهید دوران دفاع مقدس با عنوان «مدافعان عزت» به همت بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران با حضور مسئولان کشوری و لشکری، شخصیت‌های سیاسی، دانشجویان و آحاد مردم در دانشگاه تهران برگزار شد.

*بیعت با شهدا بیعت با عزت و ذلت‌ناپذیری است/ مردم اجازه حضور نامحرم در مراکز نظامی‌ را نمی‌دهند

آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری با حضور در این مراسم ضمن تاکید بر اینکه بیعت با شهیدان بیعت با عزت و بیعت با ذلت‌ناپذیری است، گفت: شهدا برگزیدگان خداوند هستند و ما در بعیت با شهدا می‌مانیم و در ادامه راه شهیدان در راه ولایت خواهیم ماند.

وی افزود: لباس غواصی در شب عملیات لباس شهادت بود شهیدان غواص در زمان حیات‌شان به بهشت نزدیک‌تر از دیگر شهیدان بودند.

امام جمعه موقت تهران ویژگی این شهدای غواص را مقاومت تا آخرین نفس عنوان کرد و گفت: این شهدای غواص که گل‌های مطهر بهشتی هستند امشب نظاره‌گر ما هستند که ما با چه انگیزه‌ای آمده‌ایم.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: این شهدا در محاصره هم که بودند مردانه جنگیدند و دشمن ذلیلانه آنها را دست بسته شهید کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: مقاومت تا آخرین نفس و قطره خون راه این شهدا است و شهدا این مقاومت و آزادگی را از سالار شهیدان آموخته‌اند. از جمله ویژگی‌های دیگر این شهدا این است که اینان آزاده‌ شهید هستند.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال این است که ملت ما را تحقیر کند، گفت:‌ اما ملت عاشورایی تحقیر شدنی نیست و فریادش هیهات منا الذله است.



امام جمعه موقت تهران با اشاره به زیاده‌خواهی آمریکا در مذاکرات هسته‌ای گفت: 1+5 به ویژه آمریکا مدام تکرار می‌کند که باید هر زمان و هر لحظه که خواستیم از مراکز نظامی ایران بازدید کنیم. نادان‌ها نمی‌فهمند مراکز نظامی ناموس این ملت است و ملت غیور اجازه حضور نامحرم را در حریم خودش نخواهد داد.

آیت‌الله خاتمی با تأکید براینکه با شهدا بیعت می‌کنیم، راهشان را ادامه می‌دهیم و تا آخر پای این انقلاب خواهیم ایستاد، گفت:‌ دشمن سخت در اشتباه است که این ملت را تهدید می‌کند و می‌گوید همه گزینه‌ها روی میز است. ملتی که مرگ را ترسانده است دشمنان آنان را از چه می‌ترسانند.

وی در پایان سخنان خود گفت: ملت توافق خوب و عزتمندانه را می‌پذیرد و هرگز زیر بار توافق‌ ذلت‌بار نخواهد رفت.

*ملت و جوانان در مبارزه با مستکبرین خسته‌ نیستند، اگر برخی خسته‌اند آن را به ملت نسبت ندهند

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران پیرامون پیام شهدای غواص برای مردم و مسئولان گفت: شهیدانی که با دستان بسته به شهادت رسیدند در اسارت نیز عزتمندانه ایستادند در حالی که هیچ امکاناتی برای دفاع از خود نداشتند.

وی افزود: این شهدا در سخت‌ترین شرایط و با دستان بسته بر روی ارزش‌های‌شان ایستادند و امروز این پیام را برای ما آوردند که ما در اسارت با دستان بسته نیز مقابل دشمن کوتاه نیامدیم و امروز آمده‌ایم ببینیم شما چگونه با دستان باز در مقابل دشمن عمل می‌کنید.



سردار نقدی تصریح کرد:‌ اگر شهدا با دستان بسته مقاومت کردند و شهادت را بر کوتاه آمدن مقابل دشمن انتخاب کردند تکلیف امروز ما را در مقابل دشمن معلوم کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان گفت: ملت و جوانان ما از مبارزه با مستکبرین خسته نیستند اگر برخی خسته‌اند آن را به ملت نسبت ندهند.

*وظیفه مسئولان در قبال شهدا اداره کشور در مسیر تحقق آرمان‌های امام (ره) و رهبری است

غلامعلی حدادعادل نماینده مجلس شورای اسلامی با حضور در این مراسم در خصوص پیام شهدا برای مسئولین و مردم، گفت: اگر آن‌ها ایستادگی نمی‌کردند امروز کشوری در کار نبود و ما نمی‌توانستیم یک کشور باثبات و امن داشته باشیم لذا آنچه داریم از فداکاری این شهدا است.

وی پیام نمادین این حضور را همبستگی دانشگاهیان با انقلاب اسلامی، امام و رهبری خواند و خاطرنشان کرد: مسئولان در قبال این شهدا وظیفه دارند کشور را به گونه‌ای اداره کنند که آرمان‌های امام خمینی (ره) و مطالبات مقام معظم رهبری تحقق یابد.

رئیس فراکسیون اصول گرایان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ما نباید یادمان برود که اگر امروز وکیل، وزیر و کاره‌ای هستیم به برکت خون این شهداست، گفت: باید در مذاکرات از استقلال کشور دفاع کنیم تا بتوانیم تحریم‌های ظالمانه را برداریم.

*حضور پیکر شهدا در دانشگاه تضمین ادامه راه آنان است

محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن حضور در این مراسم و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا در جمع خبرنگاران گفت: حضور این شهدا در دانشگاه تهران تضمین ادامه راه آنان است و نشان می‌دهد که مردم به ارزش‌ها، آرمان‌ها و انقلاب‌شان وفادارند و با داشتن این سرمایه‌های معنوی و رهبری مقام معظم رهبری راه را ادامه خواهند داد.

وی پیرامون وظیفه مسئولان و مردم در قبال این شهدا گفت: وظیفه مردم و به خصوص مسئولان ادامه‌ دادن راه آنان است. هر شهیدی که پیکرش به وطن بازمی‌گردد مسئولیت مردم و مسئولان را بیشتر می‌کند تا بدانند چه سرمایه‌هایی و چه جوانانی در راه این انقلاب تقدیم شدند.

*شهدا پای عهد و پیمان خود با امام‌شان ایستادند

حسین یکتا راوی دفاع مقدس با حضور در مراسم وداع با شهدا پیرامون پیام این شهیدان و لزوم ادامه دادن راه آنان به سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود گفت: سال‌ها باید بگذرد تا جایگاه شهیدان برای ما مشخص شود. هنوز باید پیکر این شهدا در بیابان‌ها آفتاب بخورد چرا که با دل خیلی‌ها در آینده کار دارند.

یکتا ادامه داد: امشب این دانشگاه دارالشفا است. این شهدا شفا می‌دهند شهدایی که در هر دوره جلوه‌ای از خود را نشان می‌دهند و برای ما برکت دارند برکت آنان بدین خاطر است که نظرکرده امام زمان‌شان هستند.



این راوی دفاع مقدس با اشاره به گزارشی که در ابتدای دولت نهم خدمت مقام معظم رهبری در مورد کاروان راهیان نور ارائه داده بود، گفت: مقام معظم رهبری در آن جلسه گفت تحولی که در کشور به وجود آمده به خاطر همین کاروان راهیان نور و شهدای گمنام است.

یکتا با تأکید براینکه شهدا پای عهد و پیمان خود با امام‌شان ایستادند، افزود: دست‌های این شهیدان بسته نیست این بعثی‌ها بودند که اسیر شهدای ما شدند.

وی در ادامه گفت: این انقلاب به سرعت به سوی تمدن نوین اسلامی پیش می‌رود و ما نباید در این راه از اصول و آرمان‌های امام کوتاه بیاییم تا خدای ناکرده سیلی بخوریم؛ امروز دشمن هرچه دارد از جمله داعش، ماهواره‌ها و رسانه‌ها را به صحنه آورده است تا به انقلاب اسلامی ضربه بزند.

همچنین سعید جلیلی، محمدحسن صفارهرندی، سید محمد حسینی، مهدی چمران، سید ضیاء هاشمی، مرتضی بانک، حسام‌الدین آشنا، فرجی دانا و نیلی‌احمدآبادی از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

حاضران در این مراسم با سر دادن شعارهای «نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا» و «هیهات منا الذله» بر لزوم ادامه دادن راه شهیدان و دفاع از آرمان‌های آنان تاکید کردند.

در حاشیه این مراسم طوماری در حمایت از گزاره‌برگ ملی به امضای شرکت‌کنندگان رسید. در این طومار بر لزوم رعایت خطوط قرمز نظام درخصوص مذاکرات هسته‌ای تاکید شده بود.

پیکر طلبه شهید مهدی مطلبی که در حین ماموریت جهت روشنگری مباحث هسته‌ای در سانحه رانندگی درگذشت نیز در جمع 72 شهید دفاع مقدس در دانشگاه تهران قرار گرفت.

۱۳۹۴/۳/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...