نسخه چاپی

جزییات ادعای حمله سایبری ایران به اسرائیل

بنابر ادعای یك وبگاه آمریكایی، هكرهای ایرانی موفق شده‌‌اند به سامانه‌های حساس منطقه رخنه كرده و ۵۵۰ هدف چون مراكز تحقیقاتی امور دیپلماسی خاورمیانه و ایران، روابط بین‌الملل و امور دفاعی را آماج حملات سنگین قرار دهند.

به گزارش نما به نقل از فارس، یک وبگاه آمریکایی در گزارشی پیرامون ادعای یک شرکت و رسانه اسرائیلی که مدعی حمله گسترده سایبری ایران علیه مواضع اسرائیل و برخی کشورهای دیگر شده بودند، نوشت: ایران به طور فزاینده حملات سایبری و هک گسترده‌ای را علیه اهداف چند منظوره در خاورمیانه چون اسرائیل ،عربستان سعودی، یمن و یک شرکت ارائه دهنده خدمات رایانه‌ای انجام داده است.

به گزارش وبگاه «واشنگتن فریی ‌بیکن» شرکت صهیونیستی «کلییر اسکای سایبر سکیوریتی» در گزارش خود آورده است: ایران موفق شده به سامانه‌های آنلاین برخی مراکز حساس دولتی در سطح منطقه رخنه کند.

بر اساس این گزارش، ۵۵۰ هدف در خاورمیانه که شامل مراکز تحقیقات وابسته به امور دیپلماسی خاورمیانه و ایران، روابط بین‌الملل، امور دفاعی، مطبوعاتی، حقوق بشر و موارد دیگر است مورد آماج حملات سایبری ایران قرار گرفته است.

در بخش دیگر این گزارش منتسب به حملات سنگین سایبری ایران آمده است: ایران در حملات سایبری خود تلاش کرده تا به رمزهای ورودی رایانه‌ها و نیز حساب‌های یارانامه‌های مختلف اهداف متفاوت دست یابد.

به گزارش واشنگتن فری بیکن، ایران علاوه بر اسرائیل و عربستان سعودی به ۱۶ هدف دیگر حمله سایبری کرده است.

شرکت کلییر اسکای در خاتمه گزارش خود آورده است: هکرهای ایرانی حملات بسیار موفقیت آمیزی داشته‌اند البته رد پاهایی نیز از خود برجا گذاشته‌اند. همچنین نشانی‌های برجا مانده اینترنتی نشان می‌دهند که این حملات از سوی عوامل ایرانی بوده است. در برخی موارد نوشتارهایی به زبان فارسی برجا مانده که بیشتر فرضیه ایرانی بودن منشاء حملات گسترده هکری را تقویت می‌کند.

این اخبار در حالی منتشر می‌شود که چند روز پیش، خبری از جاسوسی سایبری رژیم صهیونیستی از مذاکرات هسته‌ای ایران و شش کشور موسوم به ۱+۵ منتشر شد و بازتاب جهانی یافت.

۱۳۹۴/۳/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...