نسخه چاپی

كردهای سوریه، داعش را محاصره كردند

گروهی از كردهای سوریه كه با نام «یگانهای مدافع خلق» علیه داعش نبرد می كنند، مدعی شدند كه شهر استراتژیك تل ابیض در شمال شرق سوریه را از سه ناحیه غربی، شرقی و جنوبی محاصره كرده و عملا كنترل این شهر را در اختیار گرفته اند.

به گزارش نما به نقل از خبر آنلاین، گروهی از کردهای سوریه که با نام «یگانهای مدافع خلق» علیه داعش نبرد می کنند، مدعی شدند که شهر استراتژیک تل ابیض در شمال شرق سوریه را از سه ناحیه غربی، شرقی و جنوبی محاصره کرده و عملا کنترل این شهر را در اختیار گرفته اند.

این گروه که از پشتیبانی هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری ایالات متحده و همکاری چند گروه کوچک سوری دیگر برخوردار است، در صورت تسلط کامل بر تل ابیض خطری بزرگ برای داعش که مرکز فرماندهی اش در "رقه" و در نزدیکی تل ابیض قرار دارد، محسوب می شود. تل ابیض با داشتن یک گذرگاه مرزی در جوار ترکیه، به عنوان مسیری راهبردی برای داعش شناخته می شود.

هزاران سکنه تل ابیض به سبب نبردهای سنگین میان داعش و کردها، از این شهر گریخته و سعی دارند به ترکیه پناه ببرند. دولت ترکیه پس از ممانعتی طولانی، روز یکشنبه مرزها را به سوی آوارگان گشود. اما مقامات این کشور از تشدید عواطف قوم گرایانه کردها در این مناطق ابراز نارضایتی می کنند.

پس از نبردهای سنگین، نیروهای کرد همچنین موفق شده اند تا وارد منطقه «عین عیسی» بشوند که در حدفاصل رقه و تل ابیض قرار داشته و پل ارتباطی این دو شهر است. یک نهاد ناظر بر حقوق بشر در سوریه مدعی است که اکنون فقط ۱۵۰ عضو داعش در شهر تل ابیض باقی مانده اند.

۱۳۹۴/۳/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...