نسخه چاپی

انتقال 80 زندانی ایرانی در اربیل و سلیمانیه به كشور

براساس توافقات حاصله در سفر معاون وزیر خارجه ایران به اقلیم كردستان عراق، قرار است 80 زندانی ایرانی در اربیل و سلیمانیه در دهه اول ماه مبارك رمضان برای گذراندن ادامه دوران محكومیتشان به داخل كشور منتقل شوند.

به گزارش نما به نقل از فارس، حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه کشورمان در سفر اخیرش به اقلیم کردستان عراق با مقامات این منطقه دیدار و در جریان این سفر سعدالله مسعودیان سرکنسول ایران در سلیمانیه نیز معرفی شد.

در پی توافقات صورت گرفته در این سفر و در راستای اجرای موافقتنامه انتقال محکومان بین ایران و عراق مقرر شد که همه زندانیان ایرانی در اربیل و سلیمانیه برای گذراندن دوران محکومیتشان به داخل کشور منتقل شوند.

در دیدار قشقاوی با نیچروان بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق توافق شد که به زودی عملیات انتقال زندانیان به ایران آغاز شود. در این دیدار همچنین مقرر شد در راستای اجرای موافقتنامه انتقال محکومان بین ایران و عراق و به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان، دستورالعمل اجرایی انتقال محکومان به امضای عبادی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل و محمد هاودیانی وزیر کار و امور اجتماعی اقلیم رسیده و انتقال زندانیان به ایران در ماه مبارک رمضان عملیاتی شود.

خبرنگار فارس مطلع شد که بر اساس این توافقات قرار است 80 زندانی ایرانی در اقلیم کردستان عراق (اربیل و سلیمانیه) در دهه اول ماه مبارک رمضان برای گذراندن ادامه دوران محکومیتشان به داخل کشور منتقل شوند.

به گزارش خبرنگار فارس، حسن قشقاوی در این سفر با نیچروان بارزانی نخست‌وزیر، قاضی احمد زبیر رئیس قوه قضائیه، یوسف محمد رئیس مجلس اقلیم کردستان عراق، کریم سنجاری وزیر امور داخله، استاندار سلیمانیه، جلال طالبانی رئیس جمهور سابق عراق دیدار و با تجار ایرانی در اقلیم کردستان نیز به گفت‌وگو پرداخت.

حسن قشقاوی معاون وزیر خارجه کشورمان همچنین در دیدار با استاندار سلیمانیه پیشنهاد برگزاری دومین نشست مشترک استانداران مرزی ایران و عراق در استان سلیمانیه را مطرح کرد.

رئیس قوه قضائیه اقلیم کردستان عراق در دیدار با معاون وزیر خارجه کشورمان اعلام کرد در آینده نزدیک به جمهوری اسلامی ایران سفر خواهد کرد.

۱۳۹۴/۳/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...