نسخه چاپی

رسایی: پیام شهدا این است كه ما از تحریم آب، نترسیدیم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس‌جمهور اظهار داشت: آب خوردن مردم، هیچ ربطی به تحریم‌ها ندارد.

به گزارش نما به نقل از مهر، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس از نمایندگان خواست با تصویب طرح کمیسیون امنیت ملی در خصوص مذاکرات هسته‌ای، این پیام را به جامعه بدهند که در خط مقاومت و ولایت رهبری هستند.

در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی حمید رسایی نماینده مردم تهران در نطق میان دستور خود گفت: مقطع فعلی انقلاب، جایی است که تمام کُفر در برابر عظمت 37 ساله ملت ایران سر تسلیم فرود آورده و تنها دلیل این پیروزی، تبعیت اکثریت مسئولان و پیروی ملت ایران از نایب امام زمان(عج) است.

نماینده مردم تهران ادامه داد: متاسفانه هستند کسانی که علیرغم کارنامه 37 ساله ملت ایران، همچنان معتقد به عقب‌نشینی در برابر ستمگران عالم هستند.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام(ره)، اظهار داشت: به گفته رهبری انقلاب، برای حل مشکلات کشور، دو نگاه وجود دارد؛ یک نگاه معتقد است برای حل مشکل باید به توان داخلی تکیه کرد و نگاه دیگر معتقد است باید برای حل مشکلات کشور، سیاست خارجی را تغییر داد و دست از آرمان‌ها کشید.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی افزود: در ابتدای سال رهبر انقلاب تاکید کردند نگاه دوم؛ شکست‌خورده است.

وی ادامه داد: امروز موضوع انرژی هسته‌ای که نماد استقلال کشور ماست، به عرصه‌ای تبدیل شده که این دو نگاه را نشان می‌دهد.

رسایی افزود: از توافقنامه ژنو تا امروز که حدود 1.5 سال می‌گذرد، علیرغم خوش‌بینی‌های به کدخدای بی‌خدا، نه تنها تحریم‌ها کاهش نیافته، بلکه بیشتر نیز شده است. نه تنها توهین‌ها کاهش نیافته، بلکه اوبامای باهوش و مودب (که متاسفانه یکی از مسئولان ما او را باهوش و مودب خواند)، توهین‌هایش بیشتر شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر این توهین ها، تحقیرها هم بیشتر شده است.

وی اظهار داشت: علیرغم تجربه تیم مذاکره‌کننده و رئیس‌جمهور در خصوص توافقات سال 82، باز هم رئیس‌جمهور و تیم مذاکره‌کننده به شیطان بزرگ و تیم مذاکره‌کننده خوش‌بین است؛ نه تنها خوش‌بین، بلکه گاهی مواضعی اتخاذ می‌شود که جز آب به آسیاب دشمن و فشار آوردن به مردم نتیجه‌ای ندارد.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 گفت: اینکه آب خوردن و نان خوردن و فرهنگ و هنر و ازدواج مردم را مرتبط به تحریم بدانیم، یعنی این پیام را به آمریکا می‌دهیم که برای پذیرش توافق ظالمانه، بیشتر به ما فشار بیاور.

وی خطاب به نمایندگان گفت: وظیفه ما امروز، وظیفه تاریخی است. امروز از مقابل مجلس تجمع میلیونی برای تشییع شهدای گلگون‌کفن است که با دست‌های بسته زنده به گور شدند.

وی ادامه داد: پیام شهدا این است که ما از تحریم آب، نترسیدیم. ما با دست بسته، مقاومت کردیم، شما با دست باز چه می‌کنید؟

رسایی در ادامه نطق میان دستور خود خطاب به نمایندگان گفت: امروز طرحی را کمیسیون امنیت ملی به صحن علنی می‌آورد که باید با رای قاطعانه، به تصویب مجلس برسد تا این پیام را به تجمع میلیونی بدهیم که مجلس شورای اسلامی پشت سر رهبر انقلاب، مدافع رهبر انقلاب در حفظ خطوط و خط قرمزهای هسته‌ای است.

رسایی ادامه داد: خیانت برخی فرماندهان امام حسن(ع) موجب تحمیل صلح شد، مگر غیر از این بود که امام فرمود من جام زهر را سر کشیدم. جام زهر بدین معناست که کسانی، ایشان را مجبور کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان تاکید کرد: تحمیل به ولی، نتیجه تصمیم اصحاب ولی است؛ نه تصمیم خود ولی. اول یاران علی تصمیم گرفتند و تحقیر را پذیرفتند، بعد علی مجبور شد.

وی تاکید کرد: اگر امروز مجلس کوتاه بیاید، شاید به رهبر انقلاب هم تحمیل کنند.

رسایی با بیان اینکه تحمیل سه ضلع داخلی، خارجی و ایدئولوژیک دارد، در تشریح ضلع ایدئولوژیک تحمیل، گفت: یک ضلع تحمیل، تحقیر است که نسبت به مسئولان ما، آمریکایی‌ها این مدت انجام دادند. ضلع دیگر، تحریم است که نسبت به مردم به کار گرفتند و ضلع دیگر تحریف است که نسبت به شخصیت امام به کار گرفته‌ است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اینکه گفته شود امام مخالف شعار «مرگ بر آمریکا بود»، اینکه کسانی بگویند در مقابل قطعنامه 598 حرف‌هایی دارند که قصد داشتند در آستانه 10 تیرماه، در آستانه توافق این حرف‌ها را بیان کنند، در راستای تحریف است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری با هوشمندی در مراسم ارتحال امام(ره)، بحث تحریف افکار امام را مطرح کردند و این توطئه را خنثی نمودند.

رسایی خطاب به رئیس‌جمهور اظهار داشت: آب خوردن مردم، هیچ ربطی به تحریم‌ها ندارد.

رسایی تصریح کرد: سئوال این است که از جیسون رضائیان چه مقامی در نهاد ریاست جمهوری حمایت کرده است، چرا اجازه بازداشت این مقام مسئول را که از اقوام برخی مسئولین است را نمی‌دهند؟

وی در پایان از سربازان گمنام امام زمان(عج) در سپاه و قوه قضاییه که محکم در برابر این پرونده ایستاده‌اند، تشکر کرد.

۱۳۹۴/۳/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...