نسخه چاپی

عسل ایرانی اروپا را فتح می‌كند

ركنی كشورهای حوزه خلیج فارس، تركیه، چین و غیره را از جمله متقاضیان دریافت عسل ایرانی عنوان كرد و گفت: برخی از كشورهای اروپایی نیز با یك واسطه از ایران عسل خریدند.

به گزارش نما، حسن رکنی در گفتگو با مهر شرایط تولید عسل در کشور را بسیار مطلوب عنوان کرد و اظهارداشت: رتبه ایران در زمینه تولید عسل در جهان کمتر از ۱۰ است و همین شرایط به ما کمک می‌کند که بتوانیم بخشی از تولیدمان را به دیگر کشورها صادر کنیم.



وی میزان تولید عسل در کشور را حدود ۷۵ هزار تن اعلام و اضافه کرد: سال قبل حدود ۵ هزار تن عسل از کشور صادر شد؛ ضمن اینکه کشورهای مختلفی داوطلب دریافت این محصول از ایران بودند.



رکنی کشورهای حوزه خلیج فارس، ترکیه، چین و غیره را از جمله متقاضیان دریافت عسل ایرانی عنوان کرد و گفت: برخی از کشورهای اروپایی نیز با یک واسطه از ایران عسل خریدند.



وی تنوع گل و گیاهی کشور را عامل تولید عسل‌های متنوع و باخاصیت دارویی دانست و افزود: در زمینه بسته‌بندی تشکل‌های ما اقداماتی را انجام دادند که لازم بوده اما کافی نبوده است؛ ما برای به دست آوردن ارزش افزوده کامل باید کیفیت و تنوع بسته‌بندی‌مان را بالا ببریم.



معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر لزوم حضور تشکل‌های مربوطه در نمایشگاه‌های بین المللی در راستای بازاریابی برای این محصول، در مورد پیش‌بینی‌های انجام شده برای تولید عسل در سال‌جاری اضافه کرد: در حال حاضر نمی‌توان عدد دقیقی را در این زمینه اعلام کرد اما براساس برنامه پیش‌‌بینی شده امیدوار هستیم تولید این محصول در سال‌جاری به بیش از ۷۵ هزارتن برسد. ‌

۱۳۹۴/۳/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...