نسخه چاپی

تولید لوازم خانگی نصف شد

یك تولیدكننده لوازم خانگی با بیان اینكه در شرایط فعلی تولیدكنندگان باید با هنر مدیریت بنگاه های خود را سرپا نگه دارند، گفت: واحدهای تولید تا كی باید مشكلات را بیان كنند اما خبری از رفع آنها نباشد؟

به گزارش نما، سلطان حسین فتاحی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه وضعیت صنایع لوازم خانگی خوب نیست، اظهار داشت: این روزها درآمد مردم کاهش پیدا کرده و اکثراً فقط برای رفع نیاز اقدام به خرید می‌کنند که این امر تا حد زیادی فروش واحدهای تولیدی را کاهش داده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون حجم تولید لوازم خانگی در کشور به نصف رسیده و حتی برخی از واحدها تعطیل شده‌اند، افزود: اصولاً تصمیم‌گیری‌های کلان اقتصادی بعد از یکسال واکنش خود را در سطح بازار نشان می‌دهد به نحوی که امروز رکود در بازار حاکم بوده و انبارها پر از کالا است.

فتاحی افزود: دولت معتقد است که اقتصاد از رکود خارج شده اما شرایط بازار همچنان حکایت از رکود شدید در اقتصاد دارد. البته شاید ملاک دولت رونق بنگاه های بزرگ اقتصادی دولتی باشد.

این تولیدکننده لوازم خانگی با اشاره به اینکه علاوه بر رکود، تعرفه واردات فولاد و محصولات پتروشیمی هم افزایش یافته است، گفت: اکثر واحدهای تولیدی قادر به پرداخت حقوق کارکنان خود نیستند و با چک های مدت دار به فعالیت خود می پردازند.

فتاحی با بیان اینکه در شرایط فعلی تولیدکنندگان باید هنر مدیریت داشته و بنگاه های خود را پا برجا نگه دارند، گفت: هر چند روز یکبار برخی از مسئولین به بنگاه های اقتصادی سر زده و خواستار شنیدن مشکلات آنها هستند اما واحدهای تولید تا کی باید مشکلات را بیان کنند اما خبری از رفع آنها نباشد!

وی اضافه کرد: همه مشکلات فعلی بخش تولید کشور را می دانند اما چرا برخی از قوانین و مقررات زائد برطرف و اقدام سریعی در رفع موانع پیش روی تولید نمی شود.

این تولیدکننده با اشاره اینکه دوره «هرچه بسازیم مردم می خرند و هرچه بخریم در آینده گران خواهد شد» گذشته است، اظهار داشت: سفره تزریق منابع نفتی به اقتصاد کشور تا حدودی جمع شده اما هنوز تدبیر مناسبی در اقتصاد برای مدیریت واحدهای تولیدی و تأمین هزینه های آنها انجام نشده است.

۱۳۹۴/۳/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...