نسخه چاپی

افزایش بی سابقه تقاضا در بورس تهران

شاخص بورس تهران در معاملات امروز روند صعودی در پیش گرفت و با افزایش 116 واحدی به كار خود پایان داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: شاخص بورس تهران در معاملات امروز روند صعودی در پیش گرفت و با افزایش 116 واحدی به کار خود پایان داد.

بورس تهران که این روزها در سردرگمی و انتظار ناشی از مذاکرات هسته‌ای قرار گرفته و در انتظار نتیجه مذاکرات به سر می‌برد، در معاملات امروز خود با رشد نسبی قیمت و تقاضا مواجه شد و افزایش 116 واحدی شاخص را تجربه کرد.

رشد اندک شاخص بورس امروز در حالی رخ داد که شاخص بورس همچنان در همان ارقام ابتدایی سال یعنی نیمه 62 هزار واحدی قرار داشته و سودآوری سهامداران خود را به صفر رسانده است با این حال در بازار امروز نسبت به روزهای گذشته تقاضا برای خرید سهام اندکی افزایش پیدا کرد و شرکت‌های بانکی و خودرویی در صدر قرار گرفتند.

بر این اساس در مثبت شدن شاخص بورس تهران شرکتهای بانک ملت، پالایشگاه بندرعباس، بانک کارآفرین ، بانک صادرات، بانک تجارت، مخابرات، گروه بهمن و پالایشگاه اصفهان تاثیر گذاشتند و در مقابل شرکتهای غدیر، نفت و گاز پارسیان، ملی مس، فولاد، پتروشیمی فناوران و گروه مپنا با افت خود مانع از رشد بیشتر شاخص شدند.

در بازار امروز بانک کارآفرین، پارس خودرو و مارگارین از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند و نفت پارس، نورد آلومینیوم و باما برترین تقاضای فروش بازار را به خود اختصاص دادند.

در بازار امروز میزان خرید و فروش‌ها اندکی افزایش پیدا کرد و بر خلاف روزهای گذشته خرید و فروش سهامداران به تعادل رسید به همین دلیل ارزش و حجم معاملات نسبت به روزهای گذشته اندکی افزایش یافت و در مجموع 445 میلیون سهم به ارزش 83 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به سطح 274 هزار میلیارد تومان رسید.

۱۳۹۴/۳/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...