نسخه چاپی

نیروی اتمی روسیه ۴۰ موشك قاره‌پیما دریافت می‌كند

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه اعلام كرد : نیروی اتمی روسیه تا پایان سال جاری میلادی ۴۰ فروند موشك جدید قاره پیما دریافت خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، پوتین روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی نظامی روسیه با عنوان 'آرمیا-۲۰۱۵' خاطرنشان کرد: دولت روسیه همچنان به توسعه نیروهای مسلح کشور و تجهیز آنها به تسلیحات و تجهیزات نظامی جدید توجه خاص دارد.

وی افزود: درسال جاری نیروی اتمی روسیه ۴۰ فروند موشک قاره پیما قادر به حمل کلاهک های هسته ای دریافت می کند و این موشک ها توانایی عبور از هر گونه سامانه پدافند موشکی را دارند.

رییس جمهوری روسیه همچنین به پایان مرحله ساخت یک ایستگاه ردیابی موشکی روسیه اشاره و بدون ذکر منطقه ای که ایستگاه در آن واقع شده اظهارداشت: ایستگاه ردیابی موشکی جدید در ماههای آینده راه اندازی می شود و حریم هوایی مناطق غرب کشور را تحت کنترل قرار خواهد داد.

وی یادآوری کرد: درماه آوریل گذشته ایستگاه ردیابی موشکی آرماویر در جنوب روسیه آغاز بکار کرد و برنامه ای هم برای ایجاد چنین ایستگاهی در خاور روسیه اجرا می شود.

رییس جمهوری روسیه همچنین ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح توسعه نیروهای مسلح روسیه تا سال ۲۰۲۰، ارتش این کشور در سال مذکور تا ۷۰ درصد به تسلیحات پیشرفته مجهز شود.

نمایشگاه بین المللی نظامی روسیه به نام 'آرمیا- ۲۰۱۵ '، روز سه شنبه طی مراسمی آغاز بکار کرد و در آن دهها کشور جهان شرکت کرده اند و شرکت های تسلیحاتی روسیه بخش عمده نمایشگاه را تشکیل می دهند و در غرفه های خود تجهیزات نظامی و تسلیحات تولیدی را به نمایش گذاشته اند.

درنمایشگاه بین المللی'آرمیا- ۲۰۱۵'برای نخستین بار پهبادهای تولیدی روسیه، به نام های اوران ۶ و ۱۴، به نمایش در آمده است.

دربخش دیگری از نمایشگاه، ربات های قابل استفاده دوگانه حاوی انواع گوناگون داخلی و خارجی و مشخصات آنها و همچنین آرشیو آزمایشات ربات های زمینی، آبی و هوایی عرضه خواهد شد.

مجموعه های پدافند موشکی اس-۴۰۰ و سامانه های موشکی سطح به دریا به نام 'پانتسیر-اس' و نیز موشک های ضدهوایی بوک از تسلیحات دیگری است که در نمایشگاه 'آرمیا-۲۰۱۵' به نمایش درمی آید.

به گزارش سفارت ایران در مسکو قرار است امیر سرتیپ امیر حاتمی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه از نمایشگاه بین المللی 'آرمیا-۲۰۱۵ ' بازدید کنند. این نمایشگاه تا ۲۸ خرداد ماه جاری در شهر کوبینکا در حومه مسکو دایر می باشد.

۱۳۹۴/۳/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...